آیا گلشهر کرج برای زندگی انتخاب مناسبی است؟

به گزارش مجله آزمون اول، علاوه بر مناسب بودن قیمت خرید آپارتمان در گلشهر کرج دسترسی آسان آن به مناطق دیگر کرج و تهران آن را به مکان مناسبی برای سکونت تبدیل کرده است. گلشهر از مناطق استان البرز است و در منطقه 5 شهرداری کرج، مرکز این استان واقع شده است. گلشهر کرج به دلیل نزدیکی به خط مترو تهران کرج نیز برای افرادی که در تهران مشغول به کار هستند گزینه مناسبی است. این محله همچنین به دلیل نزدیکی به آزاد راه و دسترسی مستقیم به پایتخت برای افرادی که برای خرید آپارتمان در تهران بودجه کافی ندارند موقعیت مناسبی را فراهم می کند. این محله در شهر کرج به دلیل افزایش روز افزون جمعیت خود ب به سرعت در حال رشد اقتصادی و ساخت و ساز است.

آیا گلشهر کرج برای زندگی انتخاب مناسبی است؟

چرا گلشهر؟

محله گلشهر همان طور که گفته شد جزو مناطق شهرداری کرج است و در منطقه 5 شهرداری این شهر قرارگرفته است. این محله از شمال محدود به حصارک بالا و از جنوب در نزدیکی آزاد راه کرج قزوین و مهرشهر قرار گرفته است. نزدیک ترین ایستگاه مترو به این محله، ایستگاه مترو گلشهر است. همچنین در نزدیکی ایستگاه مترو، انتهاه تاکسی و اتوبوس برای جابجایی مسافران نیز در نظر گرفته شده است. علاوه بر دوری از سر و صدا و شلوغی های پایتخت این محله کرج نیز از آب و هوای سالم و خوبی برخوردار است. همچنین سطح معیشت مردم و امکانات شهری آن برای سکونت در سطح قابل قبولی قرار گرفته است. درباره خیابان ها و سطح زندگی در این محله باید گفت که خیابان درختی یکی از خیابان های اصلی گلشهر به شمار می رود. محله های مسکونی و دارای تراکم بیشتر گلشهر، خیابان های انوشیروان، عطار و خیام هستند.

گلشهر منطقه ای مرکزی و تجاری است که ساکنان دسترسی راحت تری به بازار، مترو و دیگر نقاط شهری از نظر وسایل حمل و نقل برای ساکنان نقاط مسکونی خود دارند. از جمله مناطق میان قیمت آپارتمان در گلشهر کرج نیز می توان به بولوار ارم اشاره کرد. همچنین منطقه کیانمهر در انتهای بولوار ارم نیز جزو مناطق با قیمت متوسط برای خرید آپارتمان است.

خرید آپارتمان نوساز در گلشهر

برای خرید آپارتمان نوساز در گلشهر کرج باید بدانید که قیمت آپارتمان های نوساز در این منطقه همانند دیگر مناطق کرج از قیمت بالاتری نسبت به ساختمان های چندساله است. متوسط قیمت آپارتمان در گلشهر کرج که نوساز هم باشد بین 4.5 تا 5.5 میلیون تومان است. بسته به نوع سازه و محله ای که ملک در آن قرار گرفته است این مبالغ متغیر خواهد بود. البته مورد دیگری که در تعیین قیمت آپارتمان در گلشهر کرج مؤثر است قولنامه ای یا سنددار بودن آن است. به عنوان مثال آپارتمان نوساز قولنامه ای در این محله به حدود 3 میلیون تومان نسبت به قیمت منطقه افت می کند. البته این نوع از ملک ها برای خرید توصیه نمی شوند و عموماً دردسرهای بسیاری برای سنددار شدن خواهند داشت.

قیمت آپارتمان در گلشهر کرج که نوساز است و در نزدیکی خیابان درختی قرار گرفته است با قیمت 5.5 میلیون تومان برای هر مترمربع به فروش می رسد. به عنوان مثال آپارتمان 195 متری در این خیابان با قیمت حدود 1.1 میلیارد تومان برای فرش آگهی شده است.

شهرک دریا در گلشهر کرج نیز برای خرید با قیمت مناسب تر آپارتمان در این محله عرضه وجود دارد. به عنوان مثال قیمت آپارتمان در گلشهر کرج و شهرک دریا برای آپارتمان نوساز با قیمت 4.5 میلیون تومان برای هر مترمربع آگهی شده است. آپارتمان 120 متری تک واحدی در این شهرک با قیمت 540 میلیون تومان برای فروش گذاشته شده است.

قیمت آپارتمان در گلشهر کرج برای آپارتمان نوساز در خیابان اختر نیز حدود 5 میلیون تومان است. مثلاً 150 متر آپارتمان شیک و سنددار در اختر شرقی برای فروش با مبلغ 750 میلیون تومان آگهی شده است. در خیابان ترابی نیز قیمت ها در همین محدوده است و آپارتمان 137 متری نوساز را با 685 میلیون تومان می توانید خریداری کنید.

خیابان خیام اما جزو نواحی خوش نام گلشهر است برای خرید آپارتمان نوساز بودجه بیشتری را طلب می کند. به عنوان مثال قیمت آپارتمان در گلشهر کرج و خیابان خیام با متراژ 120 متر و نوساز 850 میلیون تومان برای فروش گذاشته شد است. بدین ترتیب قیمت خرید آپارتمان نوساز با فول امکانات در این منطقه از قرار متری 7 میلیون تومان می شود.

آپارتمان های زیر 5 سال

قیمت آپارتمان در گلشهر کرج با توجه به سن بنا از قیمت های متفاوتی برخوردار است. عموماً سن بنا، در تعیین قیمت یک ساختمان بسیار حائز اهمیت است. آپارتمان های بین 2 تا 5 سال در گلشهر کرج از قرار زیر است.

متوسط قیمت آپارتمان در گلشهر کرج در حدود 5 میلیون تومان است که با توجه به خیابان و امکانات لوکس خانه بیشتر یا کمتر خواهد بود. به عنوان مثال آپارتمان 145 متری در خیابان ارغوان سوپر لوکس با فول امکانات برای فروش متری 6 میلیون تومان قیمت گذاری شده است. برای خرید این آپارتمان لوکس و زیبا باید 870 میلیون تومان بپردازید.

در خیابان کوکب اما قیمت آپارتمان در گلشهر کرج، شیب نزولی پیدا می کند. متوسط قیمت خرید آپارتمان در این خیابان 3.5 میلیون تومان است. به عنوان مثال آپارتمان 125 متری در کوکب غربی برای فروش 465 میلیون تومان آگهی شده است. بنابراین برای خرید این آپارتمان زیر 5 سال باید متری 3میلیون و 700 هزار تومان بپردازید.

در خیابان الغدیر گلشهر قیمت های به میزان متوسط خرید آپارتمان زیر 5 سال نزدیک تر می شوند. مثلاً برای خرید آپارتمان 122 متری در الغدیر باید 655 میلیون تومان بپردازید. بدین ترتیب مبلغی که بابت هر مترمربع آن از شما درخواست می شود در حدود 5 میلیون و 400 هزار تومان است.

دهقان ویلا نیز از لوکس ترین و آرام ترین مناطق گلشهر کرج است که قیمت آپارتمان در گلشهر کرج در این محله از متوسط آن فاصله بسیاری دارد. به عنوان مثال برای خرید آپارتمان لوکس در ساختمانی بورژوایی در این دهقان ویلای اول باید 675 میلیون تومان بپردازید. البته این مبلغ برای 106 متر آپارتمان زیر 5 سال است که قیمت هر متر آن به حدود 6 میلیون و 400 هزار تومان می رسد.

خرید آپارتمان زیر 10 سال

برای خرید آپارتمان در کرج می توانید سراغ آپارتمان های بین 5 تا 10 سال بروید. متوسط قیمت آپارتمان در گلشهر کرج و آپارتمان های زیر 10 سال در حدود 4 میلیون تومان است. بدین ترتیب برای خانواده هایی که تمایل به خرید آپارتمان با قیمت مناسب و سنددار در گلشهر هستند می توانند سراغ فایل های از این دست بروند.

دهقان ویلا در گلشهر کرج همان طور که گفته شد از خیابان های خوش نام این محله است . این خیابان برای خرید آپارتمان زیر 10 سال مبلغی بیش از 4 میلیون تومان را از شما طلب می کند. به عنوان مثال آپارتمان 79 متری لوکس در دهقان ویلای دوم برای فروش325 میلیون تومان آگهی شده است. بنابراین قیمت هر متر این آپارتمان در حدود 4 میلیون و 100 هزار تومان می شود.

در خیابان گل ها اما می توانید در حدود همان 4 میلیون تومان خانه ای شیک را برای خرید بیابید. قیمت آپارتمان در گلشهر کرج و خیابان گل ها از قرار حدود متری 3 میلیون و 900 هزار تومان است. به عنوان مثال آپارتمان 90 متری سنددار در این خیابان برای فروش 355 میلیون تومان آگهی شده است. جالب است بدانید که واحد شیک دیگری در همین منطقه با همین متراژ 365 میلیون تومان آگهی شده است. که بدین ترتیب کمی از قیمت متوسط منطقه فاصله دارد و به متری 4 میلیون و 50 هزار تومان می رسد.

آپارتمان های زیر 15 سال

همیشه می توان برای خانه دار شدن و پرداخت هزینه های کمتر سراغ خانه هایی با سن بنای بیشتر رفت. اما بسته به محلی که ملک را انتخاب می کنید، این مبلغ می تواند حتی بیشتر هم شود. متوسط قیمت آپارتمان در گلشهر کرج بین 10 تا 15 سال عموماً در حدود 3.5 میلیون تومان برای هر مترمربع است. اما در برخی خیابان های لوکس این محله قیمت ها به بالاترین حدود خود نیز می رسند. به عنوان مثال آپارتمان 117 متری در خیابان رودکی غربی برای فروش 830 میلیون تومان آگهی شده است. این مبلغ حتی از برخی آپارتمان های نوساز در این محله نیز بیشتر است که بیشتر امکانات ساختمان و موقعیت ملک در این قیمت گذاری مؤثر است.

در شهرک بهاران گلشهر اما قیمت ها بسیار به متوسط قیمت آپارتمان زیر 15 سال نزدیک است. به عنوان مثال آپارتمان 105 متری در این شهرک با امکانات کامل و بازسازی شده برای فروش 365 میلیون تومان آگهی شده است. بدین ترتیب قیمتی که برای هر مترمربع آن می پردازید در حدود 3.5 میلیون تومان خواهد بود.

آپارتمان های 20 ساله

خرید آپارتمان های قدیمی و بازسازی شده نیز راه خوبی برای خانه دار شدن است. قیمت آپارتمان در گلشهر کرج برای آپارتمان های 20 ساله و بالاتر با توجه به موقعیت ملک بسیار متفاوت است.

در خیابان های اصلی گلشهر این آپارتمان ها را با قیمت حدود 5 میلیون تومان می توانید خریداری کنید. به عنوان مثال آپارتمان 110 متری بالای 20 سال ساخت در نزدیک خیابان اصلی گلشهر برای فروش 550 میلیون تومان آگهی شده است.

در دهقان ویلا که از خیابان های مسکونی خوش نام کرج است نیز برای خرید آپارتمان بالای 20 سال در حدود 4.5 میلیون تومان بابت هر مترمربع باید بپردازید. به عنوان مثال آپارتمان 70 متری در دهقان ویلای اول و بازسازی شده 310 میلیون تومان برای فروش آگهی شده است.

آپارتمان های قولنامه ای

در جستجوی آپارتمان در گلشهر کرج به تعداد زیادی آپارتمان فروشی با شرایط قولنامه ای روبرو می شوید. عموماً قیمت آپارتمان در گلشهر کرج به صورت قولنامه بسیار کمتر از خانه های سنددار در این محله است. به عنوان مثال اگر قیمت آپارتمان در گلشهر کرج و خیابان خاصی از قرار 5 میلیون تومان برای خانه نوساز سنددار باشد. همان خانه با تمام امکانات مشابه به صورت قولنامه ای را می توان با حدود 3.5 میلیون تومان خریداری کنید.

اما خرید خانه قولنامه ای دردسرهای خاص خود را دارد. در واقع وجهی که بابت خرید آپارتمان پرداخت می کنید تا زمانی که سند رسمی به نام شما منتقل نشود از ارزش چندانی برخوردار نخواهد بود. ضمن آنکه بسیاری از افراد سودجو از این موقعیت استفاده کرده و یک ملک را به چند نفر می فروشند. همچنین ممکن است ملک دارای مشکلاتی از قبیل نداشتن جواز، انتها کار و … باشد که امکان سند زدن را بسیار سخت و هزینه بر می کند.

قیمت آپارتمان در گلشهر کرج وابسته به موارد متعددی است که موقعیت ملک و امکانات آن بخش کوچکی از آن ها است. گلشهر کرج جزو محله های خوب این شهر و در منطقه 5 شهرداری کرج قرار گرفته است. نزدیکی به مترو تهران - کرج از عوامل مهم رونق ساخت و ساز در این محله است. همچنین قیمت مناسب خرید آپارتمان در گلشهر نیز بسیاری را برای خانه دار شدن به این محل رهسپار کرده است. سطح معیشت و امکانات شهری در این منطقه نسبت به دیگر مناطق شهر کرج نیز دلیل دیگری برای انتخاب گلشهر برای سکونت است. گلشهر کرج همچنین با دسترسی آسان به آزاد راه ها و بزرگراه های نزدیک خود برای رفت و آمد به کرج و تهران برای شاغلین نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: هومینگ
انتشار: 9 خرداد 1401 بروزرسانی: 9 خرداد 1401 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 11339

به "آیا گلشهر کرج برای زندگی انتخاب مناسبی است؟" امتیاز دهید

72 کاربر به "آیا گلشهر کرج برای زندگی انتخاب مناسبی است؟" امتیاز داده اند | 3.7 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا گلشهر کرج برای زندگی انتخاب مناسبی است؟"

2 دیدگاه

غزال 29 مرداد 1401

بهترین خیابون گلشهر چه خیابونه برای زندگی؟ واینکه اختر غربی بهتره یا شرقی؟

پاسخ به غزال

الهام 6 اردیبهشت 1401

بله چرا که نه
از نظر دسترسی به اتوبان های شرق و غرب و همچنین آب و هوای خوب و نزدیکی به طبیعت زیبای کردان و ..عالی
امکانات و فروشگاهها دسترسی خوبی دارند
نسبت به خیلی از جاهای تهران بدون شک در مقایسه با قیمت و محله ها معقول تره برای زندگی

پاسخ به الهام
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید