ابداع مولکول قاتل سلول های سرطانی

به گزارش مجله آزمون اول، سلول های سرطانی تفاوت هایی با سلول های عادی دارند و شناسایی این تفاوت ها برای حمله به این سلول ها لازم است، محققان مولکولی را با قابلیت درک این تفاوت ها شناسایی نموده اند.

ابداع مولکول قاتل سلول های سرطانی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از نیواطلس، پژوهشگران موسسه ویستار در آمریکا برای نخستین بار مولکولی را ابداع نموده اند که در محیط های آزمایشگاهی توانسته با موفقیت عملکرد پروتئینی را مختل کند که برای زنده ماندن سلول های سرطانی لازم است.

این مولکول تنها پروتئین های مورد استفاده برای زندگی سلول های سرطانی را از بین می برد و لذا فعالیت آن تاثیری بر ادامه حیات سلول های عادی و سالم بدن ندارد. این قابلیت تفکیک تا به حال در هیچ داروی عرضه شده برای درمان سرطان وجود نداشته است.

پروتئینی که با این شیوه نابود می گردد به اختصار ام اف اف نامیده شده و تاکنون هیچ عوارض جانبی در اثر استفاده از این روش درمانی در حیواناتی مانند موش مشاهده نشده است. البته هنوز نمی توان مطمئن بود که این روش درمانی با موفقیت بر روی انسان ها نیز قابل آزمایش باشد و به نظر می رسد باید چندسال برای تحقق این هدف وقت صرف کرد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 3116

به "ابداع مولکول قاتل سلول های سرطانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابداع مولکول قاتل سلول های سرطانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید