اسکوترهای امروز، ربات های آینده

به گزارش مجله آزمون اول، تکنولوژی همچون برق و باد در حال پیشرفت است؛ بدون آنکه لحظه ای تامل کند. وسایل نقلیه جدید روز به روز تغییر پیدا می نماید، خودروهای برقی جای خودروهایی که از سوخت فسیلی تغذیه می نمایند را می گیرند و هر روز ابزار و تجهیزات جدیدی برای حمل و نقل و سفر کشف می گردد و راه خود را به بازار باز می نماید. اکنون نوبت به اسکوترهای برقی رسیده تا زندگی را برای بشر راحت تر نمایند.

اسکوترهای امروز، ربات های آینده

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، اسکوتر یکی از ابزارهای جدید برای لذت و تفریح است که با پیشرفت علم و تکنولوژی توانسته جای خود را در میان خانواده ها باز کند و در سایر امور زندگی به یاری انسان بیاید. این وسیله نقلیه که اکنون به صورت برقی در تمام جهان به فروش می رسد علاوه بر جابه جایی انسان مانند یک ربات از پس کارهای دیگر نیز بر می آید. در اروپا سالمندان از این وسیله برای خرید و جابه جایی بار استفاده می نمایند، بنابراین این وسیله، بسیار کاربردی بوده و موجبات آسودگی بشر را فراهم نموده است.

دسته بندی اسکوترها براساس چرخ

برای آشنایی بیشتر با اسکوترهای برقی با تکنولوژی روز جهان با سهاب امامی مدیرعامل مجموعه تهران اسکوتر به تبادل نظر پرداختیم. امامی درباره اسکوتر به خبرنگاران می گوید: اسکوتر اولین وسیله نقلیه الکتریکی ایستاده در جهان است که با تغییر وضعیت بدن راننده راهنمایی می گردد. این وسیله نقلیه الکترونیکی مدل ها و دسته بندی های متفاوتی دارد. به گفته امامی یک نوع دستبندی اسکوتر بر حسب سایز چرخ طبقه بندی می گردد، اولین دسته بندی مربوط به اسکوترهای بچگانه می گردد. دسته بندی بعدی چرخ های 6 ونیم اینچی دارند و حدود 100 کیلوگرم وزن را تحمل می نمایند. دسته بندی های بعدی چرخ های 8 اینچ تا 19 اینچ هستند. اسکوترهای 6 و نیم تا 8 اینچ از 20 کیلوگرم تا 100 کیلوگرم استقامت دارند. البته بعضی از اسکوترها تا 150 کیلوگرم وزن را هم تحمل می نمایند. لازم به ذکر است که سایز چرخ ها بسته به سطحی که روی آن قرار می گیرد، انتخاب می گردد. برای مثال فردی که می خواهد از اسکوتر روی سطوح کاملا صاف استفاده کند، باید اسکوتری با چرخ های 6 و نیم تا 8 اینچی را انتخاب کند، اما برای سطوح ناصاف باید مدل 9 اینچ افرود یا 10 اینج به بالا انتخاب گردد.

تفاوت اسکوترهای با دسته و بدون دسته

او گفت: اسکوترهای بدون دسته معمولا برای تفریح هستند و به عنوان وسیله نقلیه حرفه ای نمی توان از آن ها استفاده کرد. از طرفی با اسکوترهای بدون دسته سرعت و مسافت کمی را می توان طی کرد و ایمنی کمتری دارند، اما اگر بخواهید از اسکوتر به عنوان وسیله نقلیه استفاده کنید، باید مدل دسته دار آن را انتخاب کنید که بعضی از آن ها با زانو کنترل می شوند و بعضی دیگر دسته بلندتری دارند و توسط دست کنترل می گردد.

کدام اسکوترها ایمن تر هستند؟

امامی توضیح داد: اسکوترهای بدون دسته، چرخ هایشان به صورت جداگانه کنترل می گردد و مکانیزم متفاوتی نسبت به اسکوترهای با دسته دارند؛ باید به جفت پدال ها نیروی یکسانی وارد کنید تا مستقیم حرکت کند. این مساله می تواند در سرعت بالا خطر آفرین باشد و اگر سرعت شما بالا باشد قادر به کنترل اسکوتر نخواهید بود، اما اسکوترهای دسته دار متفاوت هستند و خطر کمتری هم دارند. این اسکوترها دو نوع هستند یک نوع با زانو و نوع دیگر با دست کنترل می شوند و در سرعت بالا مسئله ای برای شما ایجاد نمی نماید، بنابراین اسکوترهای دسته دار ایمن تر هستند و می توان به عنوان وسیله نقلیه از آن ها استفاده کرد.

آپشن های جذاب اسکوتر

از جمله آپشن های اسکوترهای جدید، بلوتوث، ریموت کنترل، چراغ ال ای دی (بعضی تزئینی و بعضی کاربردی) است. بعضی از اسکوترها قابلیت نصب دوربین های ضد آب فول اچ دی همراه با لرزه گیر سه محوره را دارند. این نوع اسکوترها جز معدود محصولات تجاری هستند که تکنولوژی نظامی در آن ها به کار رفته است. بعضی اسکوترها اپلیکیشن موبایل هم دارند که با بلوتوث روی تلفن همراه نصب می گردد و زمانی که اسکوتر روشن باشد شما می توانید به وسیله تلفن همراه به تمام اطلاعات در مورد اسکوتر مانند میزان شارژ باطری، مسافتی طی شده، سرعت حرکت اسکوتر، حرارت موتورها و جی پی اس دست پیدا کنید. این اپلیکیشن همچنین خرابی دستگاه شمارا اطلاع می دهد و مانند دیاگ عمل می نماید.

برندهای خوب جهان

امامی در مورد شارژ باطری دستگاه گفت: اسکوترها بسته به نوع و مدلشان طی مدت زمان متفاوتی شارژ شده و آن را نگه می دارند. به طور میانگین اکثر اسکوترها ظرف 2 و نیم ساعت شارژ می شوند و طی 2 ساعت این شارژ را مصرف می نمایند. البته اکثر آن ها ظرف یک ساعت شارژ را مصرف می نمایند. از جمله برندهای خوبی که در بازار موجود است برند ناین بات، کیوانو و رابستپ است. البته اسکوتر هم همچون سایر کالاها، مدل فیک در بازار زیاد دارد؛ مدل هایی که تکنولوژی ضعیفی دارند. برای تشخیص فیک و اصل بودن باید به قیمت و اصالت فروشنده دقت کرد. بازه قیمت اسکوتر از یک میلیون و 900 هزار تومان آغاز می گردد و به حدود 20 میلیون تومان می رسد.

توانایی باورنکردنی اسکوترها

او در مورد وزن و توانایی خارق العاده اسکوتر می گوید: وزن اسکوترها از 10 / 11 کیلوگرم آغاز می گردد و تا 100 کیلوگرم ادامه دارد که چرخ های آن ها به اندازه چرخ اتومبیل لنکروز است و قدرت بالا رفتن از تپه را دارد. در آینده اسکوترها همچون رباتی در کنار خانواده قرار می گیرند و شما می توانید از آن برای انجام کارهایتان یاری بگیرید و مانند یک ماشین کنترلی آن را با خود به هر سو ببرید.

یک پیشنهاد

به کسانی که قصد خرید اسکتور دارند پیشنهاد می گردد که اسکوترهای دسته دار، تاشو، ناین بات و دوچرخه برقی را انتخاب نمایند که برای حمل و نقل و مسافرت هم بهتر است. این اسکوترها سرعت بیشتری داشته و شارژ بیشتری را هم نگه می دارد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: همگردی
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 1823

به "اسکوترهای امروز، ربات های آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسکوترهای امروز، ربات های آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید