اعضای ایسکارسا از کاخ صاحبقرانیه بازدید کردند

به گزارش مجله آزمون اول، هم زمان با برگزاری نخستین کارگاه آموزشی بین المللی مرمت و استحکام بخشی بناهای تاریخی که از 28 تا 30 مهرماه در تهران در حال برگزاری است، اعضای کمیته علمی آنالیز، تحقیق و مرمت سازه های تاریخی (ایسکارسا) شامگاه یکشنبه 29 مهرماه از کاخ صاحبقرانیه مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران بازدید کردند.

اعضای ایسکارسا از کاخ صاحبقرانیه بازدید کردند

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، در جریان این بازدید که بنا به پیشنهاد محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور در ادامه مطالعات مرمتی سازه کاخ صاحبقرانیه انجام شد، جمعی از کارشناسان خارجی و متخصصان مرمت از کشورهای مختلف جهان و عضو کمیته علمی ایسکارسا حاضر در این کارگاه آموزشی بین المللی با همراهی معاون میراث فرهنگی و سید هادی احمدی مدیرکل حفظ و احیای بناها، بافت ها و محوطه های تاریخی سازمان متبوع، از بنای کاخ صاحبقرانیه بازدید کردند.

در این بازدید علاوه بر کارشناسان و متخصصان خارجی عضو این کمیته علمی همچون پروفسور گرون آرون رئیس ایسکارسا، کازامیر مدرس این کارگاه آموزشی، استیفن. جی. کلی مهندس معمار و سازه در پروژه های دولتی و خصوصی، ماریا سگارر الاگونس، مارک اسکلودوفسکی، یوشینوری ایواساکی، میلوس در دراسکی، کلودیو مودنا، رامیرو سوفرونی، آکاردیوس کویسین و آندرونیکی میلتیادو از دیگر اعضاء این کمیته، دو تن از صاحبنظران و متخصصان ایرانی همچون سید امیرمهرداد حجازی و عیسی اسفنجاری و جمعی از کارشناسان میراث فرهنگی نیز حضور داشتند.

این کارگاه آموزشی سه روزه با هدف بروزرسانی سطح علمی کارشناسان مرمت و حوزه میراث فرهنگی، آشنایی با آخرین فناوری و دانش مقاوم سازی بناهای تاریخی، تبادل تجربیات جهانی و ایران در مورد استحکام بخشی و همچنین آنالیز نقاط ضعف و قوت پروژه های بزرگ مقاوم سازی در ایران در حال برگزاری است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 2293

به "اعضای ایسکارسا از کاخ صاحبقرانیه بازدید کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعضای ایسکارسا از کاخ صاحبقرانیه بازدید کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید