الشرق الأوسط: حریری در برابر تمام احتمالات؛ استعفا ممکن است

به گزارش مجله آزمون اول، لبنان صحنه جنبش های اعتراض آمیز و تجمع صدها لبنانی در بیروت و دیگر مناطق پایتخت در اعتراض به تصمیم دولت برای اعمال مالیات های جدید و نابسامانی شرایط مالی است و در این میان همه گزینه ها در مورد نخست وزیر این کشور از جمله استعفا یا کنار نشستن وی از فعالیت ها وجود دارد.

الشرق الأوسط: حریری در برابر تمام احتمالات؛ استعفا ممکن است

منابعی در نهادهای وزارتی لبنان به روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن گفتند، اگر ابتکارعمل سعد حریری، نخست وزیر لبنان پاسخ مثبت سیاسی دریافت کند، جلسه دولت جهت تصویب آن و شروع اجرای این ابتکارعمل برگزار می گردد اما مساله مهم نوع برخورد تظاهرنمایندگان با این ابتکارعمل است و اینکه آیا معترضان آن را خواهند پذیرفت و از مطالبات خود که کمتر از استعفای دولت را نمی پذیرند، عقب خواهند نشست؟

این روزنامه نوشت، افراد ذی ربط روی مداخله بعضی طرف ها به ویژه احزابی که در دولت مشارکت دارند مانند القوات اللبنانیه و حزب سوسیال ترقی خواه حساب می نمایند، تا در مورد تعلیق این اعتراضات تصمیم بگیرند. این دو حزب از حامیان خود برای شرکت در جنبش های مردمی دعوت کردند.

هدف از این اقدام باز شدن صفحه سیاسی جدیدی است به ویژه که ابتکارعمل حریری شامل بندهایی از جمله صفر بودن کسری در بودجه 2020 است و اینکه مناقصات هرچه سریع تر انجام شوند، بحران برق ظرف یک ماه حل، مالیات بر بانک ها وضع شده و حدود سه میلیارد و نیم دلار از این بانک ها و بانک مرکزی دریافت گردد.

همچنین منابعی در نهاد نخست وزیری لبنان به الشرق الاوسط گفتند، حریری جداگانه با نمایندگان فراکسیون های سیاسی دیدار می نماید تا یک سند مالی را به عنوان ابتکارعمل نجات که شوکی مثبت برای مردم لبنان است، آنالیز گردد.

در مقابل، منابعی وابسته به فراکسیون هایی که شنبه با حریری دیدار داشتند، گفتند، این فراکسیون ها آنالیز پیشنهادات حریری را شروع نموده اند تا پاسخ خود را تا شنبه شب یا حداکثر تا امروز، یکشنبه به نخست وزیر ارائه دهند.

به گفته این منابع، تصمیم حریری پس از انتها مهلت 72 ساعته، به پاسخ گروه های سیاسی و نیز پاسخ مثبت یا منفی این گروه ها به طرحی که به آنها ارائه نموده است، بستگی خواهد داشت. منابع مذکور در پاسخ به این سؤال که آیا گزینه استعفای حریری روی میز هست یا خیر، تنها به این پاسخ اکتفا کردند که استعفا یا کنار نشستن از کوشش ها... تمامی گزینه ها روی میز است.

این منابع تاکید کردند، رایزنی ها میان حریری و میشل عون، رئیس جمهوری لبنان ادامه دارند و اگر گروه های سیاسی به ابتکارعمل حریری پاسخ مثبت دهند، برای برگزاری جلسه کابینه جهت تصویب این ابتکارعمل فراخوان داده خواهد شد و فورا اجرای آن کلید خواهد خورد.

منابعی در نهاد وزارتی لبنان در ارتباط با موضع ریاست جمهوری نیز گفتند، عون از هر اقدامی که فضا را آرام کند، استقبال می نماید و در عین حال مطالبات تظاهرنمایندگان درخصوص سند مالی که تصویب آن پیشینه سیاسی دارد، وارد است.،ایسنا

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 3410

به "الشرق الأوسط: حریری در برابر تمام احتمالات؛ استعفا ممکن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الشرق الأوسط: حریری در برابر تمام احتمالات؛ استعفا ممکن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید