انتشار اوراق آثار تورمی کمتری نسبت به استقراض از بانک مرکزی دارد

به گزارش مجله آزمون اول، مسعود خوانساری، نایب رئیس اتاق ایران درباره انتشار اوراق قرضه از سوی دولت برای جبران کسری بودجه دولت، گفت: انتشار اوراق برای جبران کسری بودجه بسیار کار خوبی است و آثار تورمی کمتری نسبت به استقراض از منابع بانک مرکزی دارد.

انتشار اوراق آثار تورمی کمتری نسبت به استقراض از بانک مرکزی دارد

او اضافه نمود: البته یکی از شروط پیروزیت این طرح، ایجاد محدودیت برای بانک ها در زمینه خرید اوراق قرضه دولتی است. دلیل این موضوع نیز آن است که هر اندازه بانک ها از این اوراق خریداری نمایند، از قدرت تسهیلات دهی آنها به بخش های مختلف مالی کاسته خواهد شد.

نایب رئیس اتاق ایران درباره اینکه چه سقفی را برای خرید اوراق قرضه دولتی پیشنهاد می نماید، گفت: این موضوع بیشتر به نظر کارشناسی بانک مرکزی مربوط می گردد اما این محدودیت باید به نحوی باشد که مانع کاهش قدرت تسهیلات دهی بانک ها گردد.

او درباره هدف گذاری تورمی بانک مرکزی و کوشش برای رسیدن به تورم 22 درصدی با 2 درصد منفی و مثبت نیز گفت: اگر بانک مرکزی در رسیدن به این هدف پیروز باشد، گام بسیار خوبی است.

خوانساری ادامه داد: البته استفاده بانک مرکزی از ابزار عملیات بازار باز در مورد رسیدن به نرخ تورم هدف نباید به نحوی باشد که در خرید و فروش اوراق خزانه محدودیت ایجاد شده یا بانک ها به اصطلاح قفل شوند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 12062

به "انتشار اوراق آثار تورمی کمتری نسبت به استقراض از بانک مرکزی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار اوراق آثار تورمی کمتری نسبت به استقراض از بانک مرکزی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید