انرژی پاک در انتظار 131 تریلیون دلار سرمایه گذاری

به گزارش مجله آزمون اول، آژانس بین المللی انرژی تجدیدپذیر (IRENA) پیش بینی کرد دنیا برای رسیدن به اهداف پیمان پاریس، به 131 میلیارد دلار سرمایه گذاری در منابع انرژی پاک تا سال 2050 احتیاج دارد.

انرژی پاک در انتظار 131 تریلیون دلار سرمایه گذاری

به گزارش خبرنگاران، این آژانس در دورنمای گذار انرژی دنیا گفت در حال حاضر دولتها قصد دارند تا اواسط قرن معاصر 98 تریلیون دلار در سیستم های انرژی اختصاص دهند اما این سرمایه گذاری باید 30 درصد دیگر افزایش پیدا کند تا اهداف پیمان اقلیمی پاریس حاصل گردد.

مجموع سرمایه گذاری 131 تریلیون دلاری تا سال 2021 به معنای سرمایه گذاری سالانه 4.4 تریلیون دلار در راهکارهای انرژی پاک خواهد بود.

بیش از 80 درصد این سرمایه گذاری معادل چهار تریلیون دلار در سه دهه آینده باید در فناوری های گذار انرژی مانند تجدیدپذیرها، بهره وری انرژی، برقی سازی، شبکه های نیرو، هیدروژن و تدابیر حذف کربن هزینه گردد.

طبق تحلیل آژانس بین المللی انرژی تجدیدپذیر، 24 تریلیون دلار سرمایه گذاری باید در مدت منتهی به سال 2050 از سوخت های فسیلی به فناوری های گذار انرژی راهنمایی گردد.

بر مبنای سناریوی افزایش 1.5 درجه ای دمای زمین، فراوری سوخت فسیلی باید بیش از 75 درصد تا سال 2050 کاهش پیدا کند و مصرف سوخت فسیلی به طور کلی از سال 2021 به بعد باید به طور مداوم کاهش پیدا کند.

طبق محاسبات آژانس بین المللی انرژی تجدیدپذیر، تقاضای دنیای برای نفت تا سال 2050 به میزان حدود 85 درصد در مقایسه با سطح سال 2018 کاهش پیدا خواهد نمود و استفاده از زغال سنگ برای فراوری نیرو برای رسیدن به سناریوی افزایش 1.5 درجه ای دما باید حذف گردد.

در حال حاضر حتی اگر بسیاری از پیش بینی کنندگان بگویند که پیک تقاضا برای نفت در یک یا دو دهه آینده اتفاق می افتد، همه آنها انتظار دارد تقاضا فرایند ثابتی پیدا کند نه این که کاهش داشته باشد و هم زمان، تقاضا برای زغال سنگ در آسیا به خصوص در چین، هند و آسیای جنوب شرقی همچنان رشد خواهد نمود.

بر اساس گزارش اویل پرایس، تحت سناریوی افزایش دمای 1.5 درجه ای، علاوه بر کاهش فراوری نفت و زغال سنگ، باید ظرفیت انرژی تجدیدپذیر افزایش قابل توجهی پیدا کند و 10 برابر گردد. این به معنای آن است که دنیا باید سالانه 840 گیگاوات ظرفیت تجدیدپذیر اضافه کند که بالاتر از حدود 200 گیگاوات رشد سالانه در سال های اخیر است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 23087

به "انرژی پاک در انتظار 131 تریلیون دلار سرمایه گذاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انرژی پاک در انتظار 131 تریلیون دلار سرمایه گذاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید