بازدید خبرنگاران از چند پروژه مرمتی آثار تاریخی ارومیه

به گزارش مجله آزمون اول، به مناسبت روز خبرنگار، تعدادی از اصحاب رسانه از پروژه های مرمتی و بناهای تاریخی ارومیه بازدید کردند.

بازدید خبرنگاران از چند پروژه مرمتی آثار تاریخی ارومیه

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی، این بازدید با دعوت این اداره کل و با هدف آشنایی بیشتر اصحاب رسانه با بعضی از اقدامات اداره کل در حوزه میراث فرهنگی صورت گرفت که در آن تعدادی از خبرنگاران نشریات مکتوب و پایگاه های اطلاع رسانی حضور داشتند و از چند کارگاه مرمتی و بنای تاریخی سطح شهر ارومیه دیدن کردند و به تهیه گزارش ، عکس و خبر پرداختند.

بناهایی که مورد بازید قرار گرفتند شامل ابنیه ای بودند که یا هم اکنون کارگاه مرمتی و مطالعاتی در آن فعال است و یا اینکه اخیرا و در یک سال اخیر مورد مرمت و ساماندهی قرار گرفته اند که از آن جمله می توان به خانه اربابی دیزج سیاوش، سردر تاریخی راسته نصیرر زاده بازار تاریخی و سرای امیر نظمی افشار اشاره نمود که در یک سال اخیر مرمت شده اند.

پردیس دانشگاه ارومیه، حمام اتحادیه، مسجد جامع و مسجد یوردشاهی نیز از جمله ابنیه تاریخی بودند که هم اکنون کارگاه مرمت و ساماندهی در آن فعال است و در فهرست بازدید خبرنگاران قرار داشت؛ البته کارگاه های مرمتی دیگری نیز در سطح شهر فعال هستند که به دلیل محدودیت وقت، امکان بازدید از همه آنها میسر نبود.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 2385

به "بازدید خبرنگاران از چند پروژه مرمتی آثار تاریخی ارومیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید خبرنگاران از چند پروژه مرمتی آثار تاریخی ارومیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید