برگزاری نخستین جشنواره ملی دانشجویی کاریکاتور

به گزارش مجله آزمون اول، دبیر اجرایی نخستین جشنواره ملی دانشجویی کاریکاتور کتاب، مطالعه و خواندن از انتها این جشنواره با معرفی صاحبان آثار برتر در دانشگاه سمنان خبر داد.

برگزاری نخستین جشنواره ملی دانشجویی کاریکاتور

به گزارش گروه استان ها خبرنگاران به نقل از روابط عمومی دانشگاه سمنان، رحمان معرفت گفت: در پایان نخستین جشنواره ملی دانشجویی کاریکاتور کتاب، مطالعه و خواندن، مریم السادات میرحسنی مقام نخست، همایون عبدالرحیمی مقام دوم و شقایق محمدی مقام سوم این جشنواره را کسب کردند.

معرفت با بیان اینکه سه برگزیده این جشنواره از دانشجویان ارتباط تصویری بودند، افزود: اثر ارسالی حسین خشنود نیز به عنوان اثر شایسته تقدیر این جشنواره انتخاب شد.

وی شرح داد: درمجموع، 50 اثر از دانشجویان سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که پس از داوری اولیه، 19 اثر به مرحله دوم داوری راه یافتند.

دبیر اجرایی نخستین جشنواره ملی دانشجویی کاریکاتور کتاب، مطالعه و خواندن با اشاره به اینکه، اثرگذاری، جذابیت، تکراری و کپی نبودن ازجمله شاخص های داوری آثار بود، گفت: آثار در مرحله داوری بدون نام بودند و هیچ یک از داوران اطلاعی درباره پدیدآورندگان آثار نداشتند.

معرفت با بیان اینکه کارتون و کاریکاتور گونه هایی از هنرهای تجسمی هستند که همواره ارتباطی عمیق و مستقیم با مخاطب خود برقرار و می توانند پیچیده ترین مفاهیم را در کوتاه ترین زمان ممکن منتقل کنند، گفت: تنوع آثار رسیده به دبیرخانه و وجود استعدادهای جوان در بین شرکت کنندگان، نوید آینده ای روشن را برای این رشته در کشورمان می دهد.

بیانیه کمیته داوران هم در این جشنواره قرائت شد؛ در بخشی از این بیانیه آمده: بدون شک این مسابقه فرصتی را برای معرفی استعدادهای جوان فراهم می آورد و برگزیدگان این جشنواره باید توجه داشته باشند که این شروع راه است و نه مقصد.

جمعی از دانش آموزان مدارس سمنان هم در مدت برگزاری این جشنواره از نمایشگاه آثار برپاشده در کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه سمنان بازدید کردند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 3451

به "برگزاری نخستین جشنواره ملی دانشجویی کاریکاتور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری نخستین جشنواره ملی دانشجویی کاریکاتور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید