برگزاری نمایشگاه اتحادیه جهانی مخابرات در مجارستان

به گزارش مجله آزمون اول، در هفته گذشته، مجارستان میزبان نمایشگاه تلکام اتحادیه دنیای مخابرات(ITU)، معتبرترین و مهم ترین رخداد نمایشگاهی سالانه این اتحادیه بود. این نمایشگاه که از 9تا 12 سپتامبر(18 تا 21 شهریور) برگزار گردید، حامی استارتاپ ها و شرکت های کوچک و متوسط (SME) است و هرسال کوشش می نماید تا با گردهم آوردن کشورهای مختلف، علاوه بر نمایش آخرین دستاوردهای حوزه آی سی تی در دنیا، بخشی از این شرکت ها به سرمایه گذار مورد احتیاج خود دسترسی پیدا نمایند.

برگزاری نمایشگاه اتحادیه جهانی مخابرات در مجارستان

سال جاری در این نمایشگاه، پاویون ملی ایران با حضور شرکت های منتخب دولتی و خصوصی برپا بود و کوشش شد تا آخرین دستاوردهای کشورمان در حوزه آی سی تی به نمایش درآید.

چرایی میزبانی مجارستان

در نمایشگاه تلکام اتحادیه دنیای مخابرات سال جاری که در بوداپست برگزار گردید، اتصال پایدار اینترنت در کانون توجه بود تا جایی که شعار نوآوری با یکدیگر: اهمیت اتصال به اینترنت برای این دوره نمایشگاه انتخاب شد. انتخاب مجارستان به عنوان میزبان این رویداد فناورانه نیز چندان عجیب نیست چرا که مجارستان اقتصاد دیجیتال در قلب اروپا محسوب می گردد و مهد نوآوری، خلاقیت و همکاری است. سال جاری آخرین نوآوری های فناورانه مجارستان به نمایش درآمد و فعالان عرصه فناوری این کشور کوشش کردند تا با برگزاری ورکشاپ ها، بحث و گفت و گو، برپایی کنفرانس و سخنرانی و...، فزونی خود در دنیای فناوری را به رخ بکشند.

در غرفه مجارستان همچنین فرصتی برای ارائه یک مسابقه اینترنت نسل پنجم به وسیله هدست واقعیت افزوده oculus برگزار گردید و استارتاپ های مجارستانی فعال در حوزه سخت افزار و نرم افزار GIS و نقشه، نمونه ای را به نمایش گذاشتند که کار خود را با استفاده از هوش مصنوعی انجام می دهد. آموزش بچه ها به وسیله معلم های روباتیک نیز بخشی دیگر از نکات جالب غرفه مجارستان در این نمایشگاه بود.

نگرانی از شکاف دیجیتال

سال جاری کشورها از گوشه و کنار دنیا بخش های مختلف آی سی تی خود و همچنین فزونین شرکت های متوسط و کوچک شان را در غرفه های خود به نمایش گذاشتند تا با نمایش نوآوری های خود در این نمایشگاه چهار روزه، فرصت های سرمایه گذاری ایجاد نمایند.

هولین ژائو دبیرکل سازمان دنیای اتحادیه مخابرات با خوشامدگویی به هیأت هایی که از کشورهای مختلف راهی این نمایشگاه شده بودند، گفت: ما معتقدیم همه مردم دنیا باید به اینترنت پایدار دسترسی داشته باشند اما ضمناً می خواهیم مطمئن شویم که تکنولوژی های دیجیتال می توانند زندگی بشر را برای هر کسی و هرجایی، به صورت مثبت تغییر دهند. ما به عنوان بخشی از سازمان ملل متحد، قصد داریم سهامداران دولتی و خصوصی، بازارهای توسعه یافته و نوظهور و... را در ایجاد زیرساخت های مناسب برای ایجاد این اتصال و ارتباط اینترنتی گردهم جمع کنیم.

تمرکز ما روی اتصال، ابتکار و اصول دیجیتال نهاده شده است. اتصال، کلیدی برای شتاب دادن به توسعه مالی و اجتماعی دنیا است و ابتکار برای توانمند کردن انسان ها هم در هر منطقه از دنیا لازم است. از سوی دیگر ما به اصول دیجیتال احتیاج داریم تا مطمئن شویم که جامعه دیجیتال در حال رشد، فراگیر، سودمند و پایدار است. وی ادامه داد: ما معتقدیم که همکاری های بین المللی و بین بخشی، برای رسیدن به چنین هدفی حیاتی است.

وی با اشاره به اینکه روز به روز بر تعداد افراد آنلاین افزوده می گردد از شکاف دیجیتال بین کشورهای توسعه یافته و درحال توسعه ابراز نگرانی کرد و یادآور شد همه باید دست به دست هم بدهیم تا اینترنت فراگیر گردد.

آی سی تی سبز

بخش ویژه ای از نمایشگاه سال جاری اتحادیه دنیای مخابرات به توجه فعالان عرصه فناوری به محیط زیست با شعار آی سی تی سبز مربوط بود. استارتاپ ها و شرکت های SMEنشان دادند که با اتخاذ استراتژی هایی خاص به دنبال کاهش گرمای زمین در بخش آی سی تی هستند. به عنوان مثال Loop، یک شرکت هلندی است که سال جاری در این نمایشگاه حضور داشت و برنامه خود برای یاری به محیط زیست را در معرض دید گذاشت. فعالان این شرکت کوچک با جمع آوری تلفن های همراه ازکارافتاده موجود در آفریقا و بازیافت این زباله های الکترونیک، به کاهش گازهای گلخانه ای در بازارهای نوظهور یاری شایان توجهی می نمایند.

کمپانی سوئیسی Immersion4 نیز یکی دیگر از این شرکت هاست که از تکنولوژی DTM برای تبدیل گرمای حاصل از فعالیت دیتاسنترها به منبع انرژی یاری می گیرد که البته این عملکرد، هم صرفه مالی دارد و هم میزان گازهای گلخانه ای کاهش می یابد.

یک کمپانی از آفریقای جنوبی با نام Kusini Water نیز به شیوه ای دیگر به مقابله با گرمایش کره زمین می پردازد. این شرکت با استفاده از پلتفرم اینترنت اشیا(IOT) و همچنین به کار بردن انرژی خورشیدی به جای انرژی برق، آب های آلوده را در مناطق دورافتاده شناسایی می نمایند. در این روش از پنل های خورشیدی در نانوفیبرهای دستگاه این شرکت استفاده شده است. همچنین یک شرکت کوچک مجارستانی با نام Platio از مواد پلاستیکی بازیافتی، پیاده روهای خورشیدی می سازد که انرژی فراوری می نمایند. لازم به ذکر است که این پیاده روها در شهرهای هوشمند کارآیی زیادی خواهند داشت.

از موضوع های دیگری که در نمایشگاه سال جاری بسیار مورد توجه قرار داشت، می توان به اینترنت نسل پنجم(5G) اشاره نمود. در این رویداد کوشش شد تا با ایجاد همکاری های بیشتر، این فناوری سریع تر توسعه یابد. امنیت سایبری دنیا نیز یکی دیگر از موضوعاتی بود که در این نمایشگاه در کانون توجه نهاده شد. افزایش پهنای باند در دنیا بویژه مناطق صعب العبور و استفاده از تجربیات کشورهایی که در این زمینه تجربه بیشتری دارند نیز موضوع بخشی از سخنرانی ها و کنفرانس های این رویداد را به خود اختصاص داد. در این رویداد فناورانه از بلاکچین، علوم روباتیک، افزایش سواد دیجیتال و افزایش مهارت های مربوط به این موضوع نیز غفلت نشد و بهینه سازی و کنترل استفاده از هوش مصنوعی(AI) و داده هایی(data)که در دنیا فراوری می گردد نیز در کانون توجه نهاده شد. فین تک ها و ارز دیجیتال، خودروهای خودران و هوش مصنوعی، شهرهای هوشمند و کشاورزی هوشمند هم بخش دیگری از موضوع هایی است که در این نمایشگاه در کانون توجه قرار داشت.

همچنین لازم به ذکر است که در روز نخست برپایی نمایشگاه سال جاری اتحادیه دنیای مخابرات، غلامعلی رجبی یزدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در مجارستان به همراه علیرضا نوروزی، رایزن مالی سفارت، ضمن حضور در پاویون ملی ایران و بازدید چهار ساعته از شرکت های حاضر در پاویون ایران، با مدیران شرکت های دولتی و خصوصی حاضر در پاویون ایران به بحث و گفتگو پرداخته و پیرامون زمینه های همکاری با شرکت های ایرانی برای توسعه بازارشان در اروپا و بخصوص کشور مجارستان، به صحبت نشست.

نمایشگاه تلکام ITU در گذر زمان

نمایشگاه تلکام ITU برای نخستین بار در سال 1971 در ژنو سوئیس برگزار گردید اما از سال 2011 به رویدادی سالانه تبدیل شد که میزبانی آن را کشورهای مختلف دنیا به عهده دارند. لازم به ذکر است که سال گذشته این نمایشگاه از 10 تا 13 سپتامبر در دوربان آفریقای جنوبی برگزار گردید و شعار آن نیزنوآوری در تکنولوژی و اتخاذ سیاست هایی برای دنیای هوشمندتر بود. در سال 2017 هم بوسان کره میزبان این نمایشگاه بود و این میزبانی در سال 2016 به بانکوک تایلند رسید. همچنین نمایشگاه تلکام ITU در سال 2020 هم از 6 تا 9 سپتامبر به میزبانی ویتنام در هانوی پایتخت این کشور برگزار خواهد شد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 2771

به "برگزاری نمایشگاه اتحادیه جهانی مخابرات در مجارستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری نمایشگاه اتحادیه جهانی مخابرات در مجارستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید