بزرگترین فاجعه انسانی در یمن در حال وقوع است

به گزارش مجله آزمون اول، سازمان عفو بین الملل امروز گفت که حدود 4.5 میلیون نفر از جمعیت معلولان یمن تحت تاثیر پیامدهای ناشی از تجاوزات ائتلاف جنگی عربستان ضد این کشور هستند.

بزرگترین فاجعه انسانی در یمن در حال وقوع است

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، به نقل از پایگاه خبری القدس العربی سازمان عفو بین الملل امروز طی گزارشی اظهار داشت که از زمان آغاز جنگ یمن در پنج سال گذشته که سازمان ملل آن را بزرگترین فاجعه انسانی در جهان توصیف کرده تاکنون حدود 4.5 میلیون نفر از جمعیت معلولان این کشور با محرومیت روبرو هستند.

این گزارش پس از 6 ماه تحقیق این سازمان و در خلال سفر به سه استان جنوبی یمن و مصاحبه با 100 نفر به دست آمده است.

گزارش راویه راجح مشاور ارشد برنامه های رسیدگی به بحران ها در این سازمان اشاره می کند که جنگ یمن با تجاوزات غیرقانونی و آواره کردن مردم این کشور سبب شد تا بسکمک از مردم٬ تنها برای زنده ماندن با دشواری های زیادی روبرو شوند.

راجح اضافه کرد که درست است که درحال حاضر نیاز های یمن فراتر از ظرفیت اقدامات بشردوستانه است؛ اما افراد معلول این کشور که بیشتر از بقیه در معرض خطرات و پیامد های ناشی از جنگ ضد این کشور در خلال 5 سال گذشته هستند٬ نباید در دسترسی به کمک های ضروری مشکل داشته باشند.

وی تاکید کرد که طرف های بین المللی و سازمان ملل و سازمان های بشردوستانه که با مقامات یمنی در ارتباط هستند٬ باید برای رفع موانعی که موجب عدم دسترسی معلولان این کشور حتی به ساده ترین نیاز های ضروریشان می شود٬ تلاش بیشتری به خرج دهند.

طبق این گزارش٬ معلولان یمنی برای رهایی از این شرایط با دشواری های زیادی روبرو هستند و بسکمک از آن ها به سازمان عفو بین الملل اعلام کرده اند که در حین انتقال و جابجایی هایی که به دلیل آوارگی ناشی از پیامد های 5 سال تجاوز عربستان ضد این کشور دارند٬ حتی یک صندلی چرخدار و عصا و یا سایر ابزار های کمکی هم در اختیار ندارند.

از مارس 2015 ائتلاف متجاوز عربستان ضد یمن، تجاوزات خود را در این کشور آغاز کرده و بزرگترین بحران و فاجعه انسانی را در آن رقم زد که همین موضوع مردم یمن را در شرایطی قرار داد که نیاز شدیدی به کمک های انسانی در زمینه های مختلف دارند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 4422

به "بزرگترین فاجعه انسانی در یمن در حال وقوع است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین فاجعه انسانی در یمن در حال وقوع است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید