تبدیل هدفمند و منسجم چالش های حوزه صنعت و سلامت به موضوعات پژوهشی، احصای 11 چالش توسط واحدهای تهران غرب و علوم پزشکی تهران

به گزارش مجله آزمون اول، جلسه کمیته علمی برنامه صنعت و سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب برگزار گشت.

تبدیل هدفمند و منسجم چالش های حوزه صنعت و سلامت به موضوعات پژوهشی، احصای 11 چالش توسط واحدهای تهران غرب و علوم پزشکی تهران

به گزارش خبرنگار حوزه طرح پایش گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران، جلسه کمیته علمی برنامه صنعت و سلامت در راستای همکاری مجموعه های دانشگاهی در واحد علوم پزشکی تهران و واحد تهران غرب و به منظور زمینه سازی برای هم افزایی دیدگاه های نخبگان صنعتی و دانشگاه به شکل توأمان حضوری و مجازی در سالن جلسات ساختمان ستادی واحد تهران غرب با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد.

در ابتدای جلسه پروین داداندیش، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب ضمن تشکر از برگزاری و حضور اعضا در جلسه اظهار کرد: برای دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب افتخار بزرگی است که در یکی از مسائل کشور پیش قدم و تأثیرگذار باشد و بتواند در مرحله اول سلسله موضوع های کاربردی را برای سرانجام نامه ها و رساله های تحصیلات تکمیلی معین کند.

وی ضمن ابراز امیدواری از اینکه دانشجویان وقتی سرانجام نامه خود را انجام می دهند گامی در جهت حل مسائل کشور برمی دارند، افزود: اساتید واحد های تهران غرب و علوم پزشکی تهران تا به حال همکاری تنگاتنگی داشته اند و به کمک برنامه علمی صنعت و سلامت در آینده هم، فضای خیلی خوبی برای همکاری های این دو حوزه وجود خواهد داشت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب با بیان اینکه یکی از اهداف نظام موضوعات پژوهشی ایجاد ارتباطات مناسب با صنایع و مجموعه های فنی و مالی خارج از دانشگاه است، گفت: این امکان برای اعضای هیئت علمی وجود دارد که در راستای تفاهم نامه هایی که با مراکزی مانند فولاد مبارکه منعقد شده است، طرح های پژوهشی و سرانجام نامه های مرتبط را تعریف کرده و با تشکیل تیم های پژوهشی بین رشته ای نظام موضوعات را در راستا نیازهای واقعی کشور جهت دهی کنند.

داداندیش افزود: نه تنها در راستای سرانجام نامه ها و رساله ها بلکه در تعریف طرح های پژوهشی مشترک میان دو واحد با توجه به موضوعاتی مثل بحران کرونا و پیامدهای آن می توانیم همکاری های مناسبی داشته باشیم.

وی گفت: حضور صنعت در کنار علم پزشکی کمک خواهد کرد بتوانیم به یک معضل جهانی وارد شده و برای مقابله با آن گام برداریم و زمانی که موضوعاتی جدید مانند بحران کرونا مطرح می شود باید پیشنهادهای دوستان را بگیرید و ببینید چه کارهای مشترکی می توان انجام داد.

شریفی، مجری برنامه علمی صنعت و سلامت، با ارائه گزارشی درباره نحوه اجرای این برنامه در واحد پیشروی تهران غرب گفت: برنامه علمی تدوین شده در قالب نظام موضوعات پژوهشی بنا دارد تبدیل هدفمند و منسجم چالش های حوزه صنعت و سلامت به موضوعات پژوهشی قابل بررسی در دانشگاه های کشور از طریق سرانجام نامه های کارشناسی ارشد، رساله های دکتری و پروژه های تحقیقاتی را دنبال کند. هدف از برگزاری جلسات کمیته علمی هم این است به یک زبان و یک جمع بندی مشترک برسیم تا چارچوب های تدوین شده به شکل مستمر مورد ارزیابی و پایش قرار بگیرد و در نهایت بتوانیم درعمل هم اگر مسائلی وجود داشت آن ها را حل و فصل کنیم.

وی افزود: در حوزه صنعت و سلامت تا به امروز 11 چالش با همکاری اعضای هیئت علمی دو واحد احصاء شده که بناست چالش اول و چهارم که به مسائل دارویی اختصاص دارد، در چارچوب رسالت اصلی برنامه که پیگیری مباحث صنعتی مرتبط با سلامت است در قالب یک چالش اصلی یعنی مسائل صنایع دارویی ادغام شود.

عضو هیئت علمی واحد تهران غرب بیان نمود: منظومه علمی صنعت و سلامت، ضمن ارائه راهبرد و برنامه معین برای انجام پژوهش های هدفمند، در راستای امکان تولید دانش اضافه کرده همگرا و ثروت ملی از طریق پژوهش های منسجم و هماهنگ گام برمی دارد که این همان هدف غایی طرح پژوهش اثرگذار یکپارچه شبکه ای موسوم به پایش است و به منظور هدفمندسازی پژوهش های آموزش عالی با بهره مندی از پتانسیل اعضای هیئت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی به حل چالش های پیش روی کشور در حوزه های مختلف می پردازد.

در ادامه ضمن بررسی کلی نظام موضوعات پژوهشی، هر یک از حاضران به بیان نقطه نظرات خود در حوزه صنعت و سلامت پرداختند. ورود به حیطه ساخت داروهای دامپزشکی، تشکیل کارگروه های مشترک بین رهیافت های علوم دارویی و دامپزشکی، ورود به پژوهش های منجر به ساخت واکسن در حوزه های دامپزشکی، هماهنگ سازی برنامه های پژوهشی با تفاهم نامه های موجود برای دریافت حمایت های مالی از سرانجام نامه، از پیشنهادهای مطرح شده در جلسه بود.

گفتنی است در این جلسه داداندیش رئیس واحد تهران غرب، رحیمی معاون پژوهش و فناوری، مقداری رئیس واحد فرشتگان و عضو هیئت علمی واحد تهران غرب، پیشگر معاون فرهنگی و دانشجویی، شریفی عضو هیئت علمی، رمضانی رئیس دانشکده علوم انسانی، لشگری زاده مدیرکل حوزه ریاست، زینال نژاد رئیس مرکز آموزش های آزاد، حجاریان مدیر دفتر ارتباط با صنعت و طلایی وطن خواه اعضای هیئت علمی واحد به شکل حضوری و مرجانی رئیس کارگروه تخصصی دامپزشکی سازمان مرکزی، صعودی مجری برنامه های علمی ایدز و اعتیاد در واحد علوم پزشکی تهران، اختری عضو هیئت علمی واحد علوم پزشکی، جهاندار عضو هیئت علمی دانشکده علوم دارویی و حاجی پور و محمدپور به شکل مجازی در جلسه کمیته علمی برنامه صنعت و سلامت در واحد تهران غرب حضور داشتند.

4118/

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 12042

به "تبدیل هدفمند و منسجم چالش های حوزه صنعت و سلامت به موضوعات پژوهشی، احصای 11 چالش توسط واحدهای تهران غرب و علوم پزشکی تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبدیل هدفمند و منسجم چالش های حوزه صنعت و سلامت به موضوعات پژوهشی، احصای 11 چالش توسط واحدهای تهران غرب و علوم پزشکی تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید