تشخیص بیماری های عفونی با یک سیستم قابل حمل

به گزارش مجله آزمون اول، پژوهشگران چینی، یک سیستم قابل حمل و کم هزینه ابداع نموده اند که می تواند امکان تشخیص ساده تر بیماری های عفونی را فراهم کند.

تشخیص بیماری های عفونی با یک سیستم قابل حمل

به گزارش خبرنگاران و به نقل از مجله ادونسد ساینس نیوز، به رغم موفقیت های گسترده ای که در حوزه سلامت عمومی به دست آمده اند، عفونت های انگلی هنوز هم از مسائل مهمی هستند که میلیاردها نفر از انسان ها و یا حتی حیوانات را تحت تاثیر قرار می دهند.

عفونت های ناشی از انگل های هلمینت(Helminth) و دیگر بیماری های عفونی از جمله ایمریا(Eimeria)، از بیماری های نگران کننده ای هستند که نشانه های خطرناکی مانند اسهال، کمبود آب بدن و کم خونی را به همراه داشته باشند. این مسائل، بیشتر در بچه ها و حیوانات به چشم می خورند.

تشخیص عفونت های انگلی براساس روش های قدیمی، با استفاده از یک میکروسکوپ دستی انجام می گردد که نمونه های مدفوع را آنالیز می نماید اما هزینه تهیه این میکروسکوپ ها، نسبتا بالاست و فرآیند آنالیز نیز باید توسط فردی صورت گیرد که آموزش بسیاری دیده است. همچنین برای آنالیز دقیق، باید نمونه های جدید در یخچال آزمایشگاه نگهداری شوند تا بعدا مورد تحلیل و آنالیز قرار بگیرند؛ در نتیجه احتیاج به ابداع یک ابزار کم هزینه و قابل حمل احساس می گردد که بتواند گونه های متفاوت انگل های روده ای را بدون احتیاج به یک کاربر آموزش دیده مشخص کند.

گروهی از پژوهشگران چینی، یک سیستم اتوماتیک تشخیص عفونت ابداع نموده اند که به نمونه خاص و یا کاربر آموزش دیده احتیاجی ندارد؛ بلکه در عوض، از یک میکروسکوپ رباتیک قابل حمل و یادگیری عمیق استفاده می نماید. قابل حمل بودن این سیستم موجب می گردد که برای آنالیز بیماری مناسب باشد.

این میکروسکوپ کم هزینه و اتوماتیک می تواند تحلیل دقیقی از تصاویر ارائه دهد و تشخیص دقیقی در خصوص عفونت های گوناگون داشته باشد.

این سیستم می تواند مزایای بسیاری برای روش های کنونی آنالیز مدفوع داشته باشد تا بیماری های عفونی در سطح گسترده آنالیز شوند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 2906

به "تشخیص بیماری های عفونی با یک سیستم قابل حمل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشخیص بیماری های عفونی با یک سیستم قابل حمل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید