تمامی قابلیت ها استفاده آسان از نت سنج پلاس برای مردم در نظر گرفته شده است

به گزارش مجله آزمون اول، مجید حقی معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، به ویژگی ها و اهمیت رضایت کاربران از سامانه نت سنج پلاس اشاره نمود.

تمامی قابلیت ها استفاده آسان از نت سنج پلاس برای مردم در نظر گرفته شده است

به گزارش ، مجید حقی معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، درباره ویژگی های سامانه نت سنج پلاس، با اشاره به اهمیت رضایت کاربر در استفاده از این سامانه، گفت: در طراحی این سامانه رویکرد ما حرکت گام به گام با کاربر برای دسترسی به اطلاعات است.

وی اضافه کرد: در این حرکت گام به گام در ابتدا نوع سرویس های ارائه شده و در ادامه کیفیت و کارکرد های سرویس مشاهده می گردد، به طور مثال اگر مشترک احتیاج به استفاده تجاری از این سرویس ها را داشته باشد اطلاعاتی داده می گردد که نشان دهد آیا سرویس مورد نظر کارکرد های لازم را برای مشترک دارد یا نه.

حقی با اشاره به اینکه برای تمامی این موارد از رنگ های مختلف در این سامانه استفاده شده است، گفت: میزان گزارش ها و شکایت هایی دریافت شده از اپراتور ها و شرکت های ارائه نماینده خدمات در این سامانه وجود دارد و سه عنوان از شکایت ها که فراوانی بیشتری دارد قابل مشاهده است.

وی، اضافه کرد: تعرفه، یکی دیگر از مواردی است که کاربران می توانند در این سامانه به آن دسترسی داشته باشند و همچنین در تمام کارکر های مورد نظر امکان مقایسه اپراتور ها با هم نیز وجود دارد که بسیار مهم است.

معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، توضیح داد: کاربران در هر نقطه ای با سامانه نت سنج پلاس می توانند شرایط و مقدار پوشش 3G و 4G اپراتور های مختلف را در همان نقطه ببینند.

وی، ثبت شکایت از طرف کاربران را یکی دیگر از امکانات سامانه نت سنج پلاس معرفی کرد و اضافه کرد: به وسیله این سامانه امکان تست سرعت اینترنت مشترکان نیز انجام می گردد.

حقی درباره نحوه برخورد اپراتور های و شرکت های ارائه نماینده خدمات با سامانه نت سنج پلاس نیز گفت: طبیعی است که در فضای مقایسه ای همواره این امکان وجود دارد که افرادی اعتراض داشته باشند، اما ما با هدف برطرف اشکالات و تکمیل کردن این فرآینده، تمام توان خود بکار می گیریم که سرویس های ارائه شده اپراتور ها و کیفیت آن را اندازه گیری کنیم و در این سامانه قرار دهیم.

وی اضافه کرد: اگر اپراتوری در این حوزه اعلام کند که کوششی در حوزه بهبود کیفیت داشته است، اما در این سامانه دیده نشده، حتما پیگیری و آنالیز می گردد و همچنین اگر نکته فنی یا استاندارد بین المللی در این حوزه وجود داشته باشد از آن برای بهبود کار استفاده می کنیم.

معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، درباره میزان آسانی استفاده کاربران از سامانه نت سنج پلاس نیز توضیح داد: بر اساس آنالیز های اجرا شده اولویت های مشترکین برای استفاده از سرویس های ارتباطی ابتدا کیفیت سرویس و میزان رضایت و شکایت بقیه مشترکین و بعد تعرفه است که این موارد در سامانه نت سنج پلاس بر اساس همین اولویت ها امکان مشاهده دارد.

وی اضافه کرد: مشترکینی که تجربه استفاده از سرویس ها را دارند نیز می توانند نظرات خود را برای استفاده بقیه متقاضیان سرویس ها در این سامانه درج نمایند.

حقی، توضیح داد: اپراتور های تلفن همراه، FCP ها و ارائه نمایندگان اینترنت ثابت و بی سیم که بیشترین تاثیر را در این بازار دارند از شرکت هایی هستند که نتایج اندازه گیری کیفیت و چگونگی ارائه سرویس آن ها در سامانه نت سنج پلاس قابل مشاهده است.

وی با تاکید به اینکه سیستم های سنجش و اندازه گیری این سامانه از سامانه های اپراتور ها مستقل است، اضافه کرد: سامانه هایی مستقلی به عنوان یک کاربر هوشمند و متخصص وجود دارد که از تمام سرویس های مورد احتیاج مانند یک کاربر در شبکه استفاده می نماید و همچنین اندازه گیری های مرتبط با کیفیت سرویس ها را نیز انجام می دهد.

معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، درباره میزان تاثیرگذاری این سامانه در بالا بردن کیفیت سرویس ها، نیز گفت: در سامانه نت سنج پلاس یک طرف کاربر و یک طرف دیگر اپراتور ها و سازمان تنظیم مقررات حضور دارند که ما به عنوان بیان نماینده اطلاعات وظیفه داریم گزارش های دقیق، به روز و قابل استفاده ارائه کنیم تا کاربر برای استفاده از این سامانه دچار سختی نگردد و به راحتی بتواند اطلاعات دریافت کند.

وی اضافه کرد: در صورت تحقق این هدف، در طرف دیگر این سامانه کاربران بسیاری به دست می آوریم که این دو در کنار هم می توانند با هم افزایی سامانه را به عنوان مرجعی برای تصمیم گیری در این حوزه معرفی نمایند و همچنین درگاهی برای نشان دادن شرایط فضای حوزه فناوری اطلاعات کشور باشد.

حقی با اشاره به اینکه وزیر ارتباطات به آسان بودن استفاده از سامانه نت سنج پلاس تاکیدکرده است، گفت: به دلیل اینکه مخاطب ما در این سامانه عام است کوشش شده کمتر از مباحث فنی و پیچیده استفاده گردد و قابلیت بهره برداری آسان برای آن درنظر گرفته شده است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 6611

به "تمامی قابلیت ها استفاده آسان از نت سنج پلاس برای مردم در نظر گرفته شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمامی قابلیت ها استفاده آسان از نت سنج پلاس برای مردم در نظر گرفته شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید