تهران برای پیشرفت نیازمند تحول در زیر ساخت های فرهنگی است

به گزارش مجله آزمون اول، به گزاش خبرنگاران، شب گذشته سه شنبه دوازدهم خرداد ماه مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره بین المللی فیلم شهر در محل برج میلاد و با حضور اهالی سینما برگزار گشت.

تهران برای پیشرفت نیازمند تحول در زیر ساخت های فرهنگی است

محمدباقر قالیباف شهردار تهران در این مراسم گفت: مدتی وقفه در برگزاری جشنواره فیلم شهر ایجاد شده بود که خوشبختانه این جشنواره دوباره در سطح شهر تهران برگزار می شود و من امیدوارم از این پس جشنواره فیلم شهر بدون هیچ توقفی به کار خود ادامه دهد.

وی ادامه داد: اهمیت شهرها برای همه جوامع و مردم روشن است و امروز این شهرها هستند که تمدن ساز بوده و آینده مردم را رقم می زنند، بارها در جلسات متعدد تاکید کرده ام که شهرها مرکز تولید، قدرت، ثروت، معرفت و منزلت هستند و همین شهرها با توجه به اهمیتی که دارند جامعه را می سازند. به همین دلیل باید تلاش کنیم که شهرها به درستی شناخته شوند و آن را برای شهروندان، آحاد جامعه، خانواده و اجتماع شهری به درستی به نمایش گذاریم.

قالیباف بیان نمود: برای شناخت درست یک شهر باید نمایش درستی از شهر داشته باشیم، البته این به آن معنا نیست که تنها باید زیبایی های یک شهر را به نمایش گذاریم، چرا که گاهی ضروری است که مسائل، کاستی ها و نازیبایی های شهر خود را به تصویر کشیم تا از این طریق شرایط برای ارتقا کیفیت زندگی را فراهم کنیم.

وی با اشاره به این که هنرمندان می توانند در به تصویر کشیدن زشتی ها و زیبایی های یک شهر موثر بوده و آن را به سمت پیشرفت و ارتقای کیفی رشد دهند، توضیح داد: شهر مطلوب بر دو پایه اصلی بنا شده است، اول شهر مساعد برای ایمان، دینداری و زندگی اخلاقی و دوم شهری کارآمد براساس تفکر و علم. با وجود این دو پایه می توان گفت یک شهر می تواند به سمت پیشرفت حرکت کند.

یک اشتباه نباید باعث به حاشیه کشاندن یک هنرمند شود

شهردار تهران با بیان این که بارها و با صراحت تمام دست نیاز را به سمت اصحاب فرهنگ و هنر دراز کرده است، گفت: در حال حاضر فکر می کنم شهر تهران از نظر زیر ساخت به نقطه قابل قبولی رسیده است اما برای پیشرفت بیشتر نیازمند یک تحول جدی در حوزه زیرساخت های فرهنگی و تعامل جدی میان مردم و مسئولان شهری و مردم با مردم هستیم. در این راه بی شک اصحاب فرهنگ و هنر می توانند با واسطه گری تاثیر مناسبی داشته باشند و به کمک ما بیایند.

قالیباف تاکید کرد: در این شرایط می توانم بگویم که در زمان کوتاهی شاهد تغییر عظیم در شهر خواهیم بود.

وی تاکید کرد: در چنین شرایطی است که خود را مکلف می دانم که در خدمت اصحاب فرهنگ و هنر باشم. در طول مدیریت خود و در تمام فراز و نشیب ها تلاش کرده ام تا لحظه ای نسبت به این گروه از جامعه غفلت نکنم چرا که آن ها را مهمترین عامل برای آگاهی بخشی و اثرگذاری در جامعه می دانم و نباید فراموش کرد که امروز اصحاب فرهنگ و هنر نخبگان این کشور و سرمایه های بزرگ کشور هستند.

قالیباف با اشاره به اینکه همه جوامع خط قرمزهایی را برای خود تعریف کرده اند گفت: در کشورهای غربی مانند فرانسه و کانادا در مقابل فرهنگ امریکایی که به نوعی مروج نفسانیت است مقابله می کنند چرا که فرهنگ امریکایی تاثیر منفی خود را دارد و جوامع مختلف در حال مبارزه با این نوع از تاثیرهای فرهنگی هستند.

وی ادامه داد: گاهی ممکن است یک اثر هنری با ضعفی روبرو باشد اما نباید این ضعف باعث شود که هنرمند به انزوا و دوری کشیده شود. البته این هم به آن معنا نیست که در جامعه ما خط قرمزی وجود ندارد، اما اگر اشکالی در کار بود نباید فشار به گونه ای باشد که هنرمند را از عرصه هنر به حاشیه برانیم. چرا که هنرمندان به این موضوع توجه دارند که ما باید از هویت فرهنگی- ملی و دینی خود دفاع کنیم.

شهردار تهران در خاتمه گفت: ما در شهرداری تهران برای اثرگذاری و زندگی بهتر اقشار مختلف جامعه تلاش کرده و از فرهنگ و هنر مردم دفاع می کنیم.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 3110

به "تهران برای پیشرفت نیازمند تحول در زیر ساخت های فرهنگی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهران برای پیشرفت نیازمند تحول در زیر ساخت های فرهنگی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید