توجه ویژه فعالان حوزه کودک به ارتقاء تاب آوری بچه ها

به گزارش مجله آزمون اول، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری فارس با تاکید بر تعامل و همکاری دستگاه های دولتی و تشکل های غیر دولتی فعال حوزه بچه ها و پرهیز از موازی کاری در این حوزه، گفت: بحث تاب آوری بچه ها باید مورد توجه ویژه فعالین حوزه کودک قرار گیرد.

توجه ویژه فعالان حوزه کودک به ارتقاء تاب آوری بچه ها

به گزارش از ، سیده معصومه دستغیب در جلسه امور بانوان استانداری فارس، ضمن ارائه راهبرد ها و اهداف اختصاصی برنامه عمل جامع حقوق کودک و نوجوان (سند ملی)، گفت: در حوزه آسیب های اجتماعی، توانمند سازی و مطلع سازی بچه ها بسیار اهمیت دارد و بی توجهی به این موضوع مسائل بیشتری در سال های نوجوانی و جوانی ایجاد خواهد نمود.

او با تاکید بر اهمیت حقوق بچه ها و امر پژوهش، اضافه نمود: باید بخشی از پژوهش های استان در حوزه بچه ها انجام گردد تا بتوانیم مسائل در حوزه حقوق بچه ها را به صورت علمی آنالیز نموده و راه چاره عملی ارائه دهیم.

دستغیب با بیان اهمیت و نقش تشکل های غیر دولتی نیز گفت: باید از ظرفیت بسیار خوب تشکل های فعال حوزه بچه ها استفاده کنیم و با حمایت از آن ها حقوق بچه ها در جامعه نهادینه گردد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری فارس اضافه نمود: با همکاری سازمان های دولتی و غیردولتی کارگروه های تخصصی و جزیی تر برای کاهش مسائل در حوزه حقوق کودک تشکیل می گردد.

دستغیب ادامه داد: گروه مجازی متشکل از نمایندگان تام الاختیار حقوق بچه ها در دستگاه های اجرایی و تشکل های غیر دولتی فعال تشکیل خواهد شد تا هم افزایی بیشتری انجام گردد.

او با بیان اینکه چندین سال است موضوع حقوق بچه ها از سوی مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک به دفاتر امور بانوان واگذار شده است و هرساله گزارش های تمام سازمان ها از این طریق آنالیز می گردد، اضافه نمود: سال گذشته اقدامات خوبی در زمینه حقوق کودک در استان فارس انجام شد.

دستغیب اعلام کرد: افتتاح کلینیک حقوق کودک، برگزاری کارگاه های آموزشی مطلع سازی خانواده ها و بچه ها و برگزاری بیستمین کنفرانس ملی و تخصصی حقوق کودک و تعامل بسیار خوب با دستگاه های اجرایی در این زمینه از برنامه ها و اقدامات اجرایی شده در مورد حقوق کودک در فارس بوده است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 12086

به "توجه ویژه فعالان حوزه کودک به ارتقاء تاب آوری بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توجه ویژه فعالان حوزه کودک به ارتقاء تاب آوری بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید