توضیح دانشمند روس درباره واکسن سبک علیه ویروس کرونا

به گزارش مجله آزمون اول، مدیر مرکز تحقیقات ملی روسیه در توضیح سخنان ولادیمیر پوتین درباره واکسن سبک کرونا، گفت: این دارو همان نخستین مولفه از واکسن اسپوتنیک-5 است که با تزریق آن فرد در صورت ابتلا به کووید-19، بیماری شدیدی نخواهد داشت.

توضیح دانشمند روس درباره واکسن سبک علیه ویروس کرونا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، الکساندر گونتسبورگ مدیر مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی روسیه گامالیا که با همکاری وزارت دفاع این کشور، نخستین واکسن علیه ویروس کرونا با عنوان اسپوتنیک-5 را تولید و به ثبت رسانده، توضیح داد که واکسن سبک ( Light vaccine) علیه ویروس کرونا، نخستین مولفه از همان واکسن اسپوتنیک-5 است و نیازی به تغییر فناوری برای تولید آن نیست. به گفته وی، این واکسن می تواند تعداد زیادی از مردم را در برابر کووید-19 مقاوم کند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

این دانشمند روس توضیح داد: اگر فردی بعد از تزریق واکسن سبک به کووید-19 مبتلا شود، بیماری وی شدید نخواهد بود. عامل ویروس به ریه ها سرایت نخواهد کرد و همه چیز در سطح یک بیماری حاد تنفسی خاتمه می یابد. البته بطور کلی ظرف سه ماه می توان دومین مولفه واکسن را تزریق کرد که در آن صورت محافظت از بدن ادامه خواهد داشت و این انجام کامل واکسیناسیون است.

گونتسبورگ افزود که پس از تزریق واکسن سبک، ایمنی بدن برای سه تا چهار ماه با کارایی حدود 85 درصد ادامه خواهد داشت، در حالیکه در صورت تکمیل واکسیناسیون، یعنی دریافت مولفه دوم، مصونیت بدن به بیش از 92 درصد افزایش خواهد یافت و شخص برای حدود دو تا سه سال در برابر ویروس کرونا مقاومت خواهد کرد.

روز جمعه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در خصوص برنامه تولید واکسن سبک علیه ویروس کرونا در روسیه صحبت کرد. وی تأکید کرد که توسعه آن می تواند توسط دانشمندان روسی و با همکاری شرکای خارجی انجام شود.

آنا پاپووا سرویس فدرال خدمات بهداشتی و رفاه انسانی روسیه پیش از این اعلام کرده بود که دانشمندان روسی در حال کار بر روی تولید 26 نوع واکسن علیه ویروس کرونا هستند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 19774

به "توضیح دانشمند روس درباره واکسن سبک علیه ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توضیح دانشمند روس درباره واکسن سبک علیه ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید