جشنواره ملی گردشگری در ارومیه برگزار می شود

به گزارش مجله آزمون اول، مدیر کل میراث فرهنگی آذربایجان غربی از اعلام آمادگی 16 استان برای حضور در جشنواره ملی گردشگری که در ارومیه برگزار می شود، خبر داد.

جشنواره ملی گردشگری در ارومیه برگزار می شود

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان غربی، جلیل جباری مدیر کل میراث فرهنگی استان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: این جشنواره از 26 تا 29 مرداد جاری در محل نمایشگاه های دائمی ارومیه برگزار خواهد شد.

او گفت: کردستان، قزوین، همدان، مرکزی، خراسان رضوی و شمالی،کرمانشاه، آذربایجان شرقی از جمله استان های شرکت کننده هستند.

جباری با بیان این که از فروردین سال جاری تا 15مرداد ماه در 20 واحد بوم گردی استان پذیرش مسافر رشد 100درصدی داشته است، گفت: اقامت در هتل ها و مهمانپذیرهای تحت پوشش میراث فرهنگی استان نیز نسبت به مدت گذشته رشد 60درصدی داشته است.

او اضافه نمود: دراین بازه زمانی یک میلیون و 800 هزار نفر از جاذبه های گردشگری تاریخی و طبیعی و موزه های استان بازدید کردند.

مدیر کل میراث فرهنگی آذربایجان غربی اعلام کرد: این همایش با هدف جذب سرمایه گذاران ملی و منطقه ای و توجه به بوم گردی و طبیعت گردی برگزار می شود.

او ادامه داد: برپایی سیاه چادرهای عشایری از برنامه های این جشنواره است، تاکنون هشت استان برای برپایی چادر اعلام آمادگی کرده اند و پنج گروه عشایری نیز از استان آذربایجان غربی حضور خواهند داشت.

او سپس شرح داد: همه سازمان ها درتلاش هستند با استفاده از ظرفیت ها نهایت امکانات را برای جذب توریست در دریاچه ارومیه فراهم کنند، با توجه به افزایش حضور گردشگران ساخت 30 سرویس بهداشتی را در دست اجرا داریم.

جباری اضافه نمود: به منظور سهولت رفت و آمد مسافران نیز دو کیلومتر از راستا گورچین قلعه به سمت دریاچه نیز آسفالت شده است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 2436

به "جشنواره ملی گردشگری در ارومیه برگزار می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره ملی گردشگری در ارومیه برگزار می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید