حذف محدوده جغرافیایی برای ثبت نام در مدارس، اعمال رتبه بندی فرهنگیان از مهر ماه

به گزارش مجله آزمون اول، حاجی میرزایی گفت: در نظر داریم شرایطی فراهم گردد تا دانش آموزان بدون جبر جغرافیایی در مدرسه مورد علاقه خود نام نویسی نمایند.

حذف محدوده جغرافیایی برای ثبت نام در مدارس، اعمال رتبه بندی فرهنگیان از مهر ماه

به گزارش خبرنگار ، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در برنامه تلویزیونی نگاه یک درباره وضعیت آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید اظهار کرد: بیش از 14 میلیون و 650 هزار دانش آموز در سال تحصیلی جدید داریم و سال جاری 1/7 درصد رشد ثبت نام در اول ابتدایی و 2 درصد در تمام پایه ابتدایی وجود دارد.

او ادامه داد: 86/4 درصد دانش آموزان در مدارس دولتی هستند و 480 هزار نفر را اتباع بیگانه شامل می شوند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه 570 هزار کلاس در 110 واحد آموزشی تحصیل خوهند کرد، اظهار کرد: 45 درصد مدارس کمتر از 50 دانش آموز دارند و برای پوشش حداکثری دانش آموزان نهایت کوشش را داریم.

حاجی میرزایی بیان نمود: در سیاست سند تحول بنیادین به سمت مدارس متوسط و بزرگ پیش می رویم، دسترسی به معلمان و آزمایشگاه ها باید مورد توجه باشد، همچنین از خیرین مدرسه ساز خواستاریم به سمت ساخت مدارس بزرگ و متوسط بروند.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه بیش از 140 هزار جلد کتاب درسی توزیع شده است، گفت: 32 میلیارد تومان برای توزیع کتاب رایگان در سیستان و بلوچستان و مناطق محروم در نظر گرفته شده است، همچنین برای چاپ و توزیع کتاب درسی در سراسر کشور 70 درصد یارانه در نظر گرفتیم.

او درباره ثبت نام در مدارس با توجه به محدوده جغرافیایی گفت: در نظر داریم شرایط به گونه ای باشد تا دانش آموزان خودشان بدون جبر جغرافیایی، در مدرسه ای مورد علاقه نام نویسی نمایند.

وزیر آموزش و پرورش اضافه نمود: برای جلوگیری از تخلفات احتمالی، بازدیدهای میدانی داریم و تاکنون 28 هزار تخلف ثبت شده است، 110 هزار واحد آموزشی داریم که سعی می کنیم تخلفات در این تعداد مدارس به حداقل کاهش یابد.

حاجی میرزایی درباره انتفال مفاهیم سند تحول گفت: قصد داریم محتوای سند به عنوان یک گفتمان در جامعه محقق گردد، برای استقرار این نظام نیازمند درک مشترکی از مفاهیم هستیم بنابراین باید برای اجرای سند، گفتگوهایی در نظام تعلیم و تربیت و سطح جامعه ترتیب دهیم.

او اضافه نمود: این اهداف، دانش آموز را برای زندگی مستقل و شرافتمند تربیت می نماید و بنا دارد نسل آینده مهارت های لازم برای زندگی کردن و تصمیم دریافت داشته باشد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بعضی از مسائل فعلی ناشی از ضعف مهارت ها در نسل فعلی است، توضیح داد: در کنار دانش باید مهارت ها هم توسعه یابد.

حاجی میرزایی با تاکید بر تغییر مدیریت در آموزش و پرورش گفت: اجرای سند تحول بنیادین مرد تحول می خوادهد، گفت: باید در زیرنظام تامین منابع انسانی به ساماندهی مناسب برسیم و افزایش دانش و مهارت معلمان مدنظر است.

او با بیان اینکه اکنون کنکور فقط حافظه را می سنجد، گفت: کنکور در شرایط کنونی، نظام آموزشی ما را گروگان گرفته است و تمام مفاهیم تعلیم و تربیت درگیر کنکور است اما باید به گونه ای دیگر این کنکور ترتیب داده گردد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برنامه درسی ملی گفت: باید تغییراتی در این موضوع هم داشته باشیم و به طور کلی برای اجرای هر زیرنظام مسئولی در نظر می گیرم تا این اهداف را دنبال کنیم.

حاجی میرزایی بیان نمود: دانش آموزان در خاتمه دوره تحصیل عمومی باید حداقل مهارت ها در ساحت های شش گانه را داشته باشند البته باید پیشران ها در این راستا را بیایم که معلم یکی از مهم ترین فاکتورهاست.

او با اشاره به اینکه فاصله ما با سند تحول بنیادین بسیار است، گفت: سعی داریم تا 1494 توفیقات خوبی در زمینه علمی خواهیم داشت.

وزیر آموزش و پرورش درباره معوقات فرهنگیان گفت: بودجه آموزش و پرورش از مشکل ساختاری رنج می برد و از سال های گذشته ادامه داشته است، سال جاری 108 هزار کمبود معلم در آموزش و پرورش داشتیم.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه مطالبه فرهنگیان پرداخت خواهد شد، بیان نمود: به زودی سعی بر حل مسائل فرهنگیان داریم.

وزیر آموزش و پرورش درباره معیشت معلمان اظهار کرد: با وجود تحقیق اعتبار نسبتاً مناسب همچنان مسائلی وجود دارد که برای برطرف آن رتبه بندی فرهنگیان در دستور کار است، سازمان برنامه و بودجه 2 هزار میلیارد تومان در نیمه دوم سال تحصیلی برای اجرای طرح در نظر رفته است و اعمال آن از مهر خواهد بود، همچنین برای بیمه معلمان سازوکارهای جدیدی به منظور تسهیل شرایط آنها در نظر گرفته شده است.

حاجی میرزایی درباره پاداش خاتمه خدمت فرهنگیان بازنشسته بیان نمود: بازنشستگان خوشبختانه تا خاتمه شهریور 50 درصد مطالبات را دریافت کردند و مابقی آن هم پرداخت خواهد شد.

حاجی میرزایی بیان نمود: معلمان باید همه استانداردهای لازم را داشته باشند، گفت: مدارس ما باید به سمت مدارس بزرگ و متوسط پیش رود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به حذف تمام مدارس خشتی و گلی تا آبان ماه گفت: برای ساماندهی سیستم گرمایشی، از بخاری گازی یا سیستم های گرمایشی استاندارد استفاده می کنیم.

حاجی میرزایی درباره ساماندهی یاری های مردمی به مدارس اظهار کرد: در مدارس دولتی کسی حق اجبار دریافت وجه ندارد و به طور جدی مراقبت می کنیم، اما از طرف دیگر مدرسه خانه دوم فرزندان است، والدین گاهی به طور اختیاری مشارکتی در مدارس داشته باشند و ارتباط خود را با مدرسه افزایش دهند.

وزیر آموزش و پرورش درباره زمان پرداخت معوقات فرهنگیان گفت: بخشی از معوقات بعد از پرداخت حقوق واریز می گردد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 2879

به "حذف محدوده جغرافیایی برای ثبت نام در مدارس، اعمال رتبه بندی فرهنگیان از مهر ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حذف محدوده جغرافیایی برای ثبت نام در مدارس، اعمال رتبه بندی فرهنگیان از مهر ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید