خبرنگاران استشمام شمیم عطر بهشت در گلستان گل های محمدی اشترینان

به گزارش مجله آزمون اول، بروجرد - خبرنگاران - فصل بهار، شمیم عطر بهشت را می توان در باغات گل محمدی اشترینان استشمام کرد.

خبرنگاران استشمام شمیم عطر بهشت در گلستان گل های محمدی اشترینان

فصل بهار است و تلالو خورشید صبحگاهی در آسمان نمایان شده است، هوا بسیار لطیف و دلپذیر که عطر گل های صورتی رنگ محمدی لطافت هوا را دوچندان کرده است.

با ورود به گلستان گل های محمدی روح انسان شاداب می شود و سراسر وجودت را شادی و نشاط فرا می گیرد.

در مزرعه گل محمدی دراطراف شهر اشترینان کارگران مشغول چیدن گل های محمدی هستند و عطر دل انگیز گل های محمدی و بانگ صلوات کارگران بر محمد و آل محمد(ص) در فضا طنین انداز شده است.

فصل برداشت گل های محمدی است، اوایل صبح بهاری عطر گل های محمدی بوی بهشت می دهد، ناگزیر با دیدن و استشمام این عطر گل ها حسی تا بهشت به انسان دست می دهد.

در این روزهای بهاری برخی در باغات گل محمدی مشغول برداشت گل های محمدی هستند تا با فرآوری آن گلاب، اسانس، گلبرگ، غنچه خشک تهیه کنند.

گلاب از گذشته تا به امروز در مراسم مذهبی، در تهیه انواع شیرینی، شستشوی اماکن مقدس و به علت اثرات آرام بخش و معطر بودنش، در مراسم عزاداری (در فرهنگ ایرانیان) جایگاه ویژه ای داشته است.

اندک زمانی که می گذرد، پارچه پهن شده درگلستان، پُر از گل های صورتی رنگ و بسیار زیبایی می شود که فضا را عطر آگین کرده اند.

گل محمدی خواص بی نظیری دارد که از آن برای درمان برخی از دردها نیز استفاده می شود.

رییس جهاد کشاورزی بروجرد گفت: 130 هکتار از مزارع بروجرد به کشت گیاهان دارویی و گل محمدی اختصاص دارد.

عزت اله نباتی اضافه کرد: 30 هکتار از مزارع شهرستان بروجرد به کشت گل محمدی اختصاص دارد که سالانه 180 تن گل محمدی تولید می شود.

وی گفت: یکی از مسائل مهم کشاورزان پرورش دهنده گل محمدی مسئله بازار فروش و نبود صنایع تبدیلی در شهرستان بروجرد است.

رییس جهاد کشاورزی بروجرد گفت: برای ایجاد صنایع تبدیلی و ایجاد مراکزی برای فرآوری گل محمدی در شهرستان بروجرد اقداماتی اجرا شده است.

نباتی اضافه کرد: شهرستان بروجرد دارای 68 هزار هکتار اراضی زارعی و باغی است که 14 هزار هکتار اراضی کشاورزی بروجرد به بخش باغات اختصاص دارد.

کشاورز تولید کننده گل محمدی در اشترینان گفت: منطقه اشترینان برای پرورش گل محمدی بسیار مستعد است و از سالیان گذشته گل محمدی در اطراف مزارع کشاورزی رشد می کرده است.

رضا گودرزی اضافه کرد: متاسفانه به علت نبود صنایع تبدیلی گل محمدی بازار فروش کم رونق است.

وی گفت: با شروع فصل برداشت محصول تولید شده را با نازلترین قیمت در استانهای همجوار به فروش می رسانیم.

وی بیان نمود: گل محمدی تولید شده در گلستانهای اشترینان بسیار مرغوب می باشد که نیاز است برای ایجاد صنایع تبدیلی در اشترینان برنامه ریزی شود.

به گزارش خبرنگار خبرنگاران بیش از 17 هکتار مزرعه پرورش گل محمدی در اشترینان وجود دارد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 12021

به "خبرنگاران استشمام شمیم عطر بهشت در گلستان گل های محمدی اشترینان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استشمام شمیم عطر بهشت در گلستان گل های محمدی اشترینان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید