خبرنگاران برف و سرما 12 میلیارد ریال به بخش پرورش ماهی خلخال خسارت زد

به گزارش مجله آزمون اول، اردبیل- خبرنگاران- مدیر جهاد کشاورزی خلخال گفت: بر اثر بارش برف سنگین و سرمای اخیر 12 میلیارد ریال به استخرها و مزارع پرورش ماهی این شهرستان خسارت وارد شده است.

خبرنگاران برف و سرما 12 میلیارد ریال به بخش پرورش ماهی خلخال خسارت زد

بهبود علیزاده روز شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: بارش های سنگین برف در دهه آخر بهمن ماه موجب تلف شدن تعداد قابل توجهی از ماهیان در استخرهای پرورش ماهیان سردابی و آسیب به تاسیسات مراکز پرورش ماهی در این شهرستان شده است .

وی اظهار داشت: تنها در یک مرکز پرورش ماهی قزل آلا در جهت راه دسترسی به تفرجگاه اندبیل که آب این مرکز پرورش ماهی و یک مرکز دیگر در پایین دست آن از چشمه تفرجگاه تامین می شد بیش از هشت هزار عدد ماهی تلف شده و بالغ بر 2 میلیارد و 500 میلیون ریال خسارت به بار آمده است .او

وی با بیان اینکه ماهی قزل الا در دمای زیر 6 درجه بالای صفر توانایی غذا خوردن را از دست می دهد افزود: کاهش دمای هوای در روزهای کولاک و پس از قطع بارش ها به 30 درجه زیر صفر موجب افت قابل ملاحظه دمای آب و در مواردی موجب یخ بستن آب داخل استخرهای پرورش ماهی شده و همین امر عامل اصلی تلف شدن ماهیان است .

مدیر جهاد کشاورزی خلخال با بیان اینکه در اثر بارش برف سنگین، کولاک شدید و شدت سرمای هوا بالغ بر 210 میلیارد ریال به بخش کشاوزی و دامی این شهرستان خسارت وارد شده، افزود: پس از گذشت 10 روز از بارش برف سنگین به سختی راه دسترسی به استخرها و مزارع پرورش ماهی بازگشایی و با فراهم شدن زمینه دسترسی کارشناسان اعزامی به این محلها وبازید از استخرهای پرورش ماهی میزان ریالی خسارت وارده برآورد شد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 6858

به "خبرنگاران برف و سرما 12 میلیارد ریال به بخش پرورش ماهی خلخال خسارت زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران برف و سرما 12 میلیارد ریال به بخش پرورش ماهی خلخال خسارت زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید