خبرنگاران ترزا می بر ضرورت حل دیپلماتیک تنش ها در منطقه خلیج فارس تاکید نمود

به گزارش مجله آزمون اول، لندن - خبرنگاران -نخست وزیر انگلیس روز دوشنبه همزمان با افزایش تنش ها در منطقه خلیج فارس، در مجلس عوام گفت: اولویت ما این است که برای وضعیت کنونی راه دیپلماتیک پیدا کنیم.

خبرنگاران ترزا می بر ضرورت حل دیپلماتیک تنش ها در منطقه خلیج فارس تاکید نمود

ترزا می که درباره سفر اخیرش به بروکسل برای شرکت در نشست شورای اروپا گزارش می داد اضافه کرد که در این اجلاس پیرامون ایران و تحولات اخیر در خلیج فارس هم صحبت شد.

وی بدون اشاره به تجاوز پهپاد جاسوسی آمریکا به حریم هوایی کشورمان مدعی شد که از ایران می خواهیم تنش ها را کاهش دهد.

می در حالی این اظهارات را عنوان نمود که تنش ها در منطقه پس ازآنکه ایران پهپاد جاسوسی آمریکا را در حریم هوایی خود منهدم کرد بالاگرفته است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که پس از خروج از برجام و در ادامه فشار حداکثری برای کشاندن ایران پای میز مذاکره دست به جنگ روانی تازه ای زده در توئیتی مدعی شد که لحظه آخر از اقدام تلافی جویانه علیه ایران صرف نظر نموده، اما احتمال درگیری نظامی همچنان وجود دارد.

وی همچنین امروز با امضای یک فرمان اجرایی، تحریم های تازه ای را علیه ایران اعمال کرد.

وزیر امور خارجه انگلیس درباره این تحولات می گوید، لندن گمان نمی نماید تهران یا واشنگتن خواستار جنگ باشند اما بسیار نگران آن است که جنگ به صورت تصادفی رخ دهد.

جرمی هانت که نامزد پست نخست وزیری انگلیس نیز به شمار می رود، همچنین ادامه داد که لندن در کنار آمریکا به عنوان قدرتمندترین متحد خود ایستاده و هر درخواست برای حمایت نظامی علیه ایران را مورد به موردبررسی می نماید.

همچنین بان کی مون دبیرکل پیشین سازمان ملل متحد که اکنون سمت معاونت گروه بین المللی الدرز را بر عهده دارد، ضمن ابراز نگرانی شدید از افزایش تنش ها در خلیج فارس توضیح داد: این تحولات بیانگر فقدان یک چارچوب مؤثر برای امنیت خاورمیانه و نتیجه تصمیم احمقانه آمریکا در خروج از برجام است.

در همین حال، بزرگ ترین نهاد ضد جنگ انگلیس از مخالفان سیاست های ضد ایرانی ترامپ دعوت نموده تا در تجمع اعتراضی مقابل دفتر نخست وزیری انگلیس شرکت نمایند. در این حرکت اعتراضی همچنین توماری که درباره ضرورت مخالفت با اقدام نظامی علیه ایران به امضاء رسیده، به دفتر نخست وزیری انگلیس تسلیم خواهد شد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 1692

به "خبرنگاران ترزا می بر ضرورت حل دیپلماتیک تنش ها در منطقه خلیج فارس تاکید نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ترزا می بر ضرورت حل دیپلماتیک تنش ها در منطقه خلیج فارس تاکید نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید