خبرنگاران ملاقات نخست وزیر جدید عراق با عبدالمهدی و الحلبوسی

به گزارش مجله آزمون اول، تهران- خبرنگاران- عدنان الزرفی نخست وزیر جدید عراق، با عادل عبدالمهدی نخست وزیر مستعفی و محمد الحلبوسی رییس مجلس ملاقات و گفت وگو کرد.

خبرنگاران ملاقات نخست وزیر جدید عراق با عبدالمهدی و الحلبوسی

به گزارش پایگاه خبری شفق نیوز، در ملاقات وی با عبدالمهدی و الحلبوسی که شامگاه سه شنبه انجام شد، لزوم تشکیل دولتی مبتنی بر اقدامات اصلاحی و تدوین یک برنامه واقعی برای پاسخگویی به مطالبات پیش رو، مورد تاکید نهاده شد.

عبدالمهدی نخست وزیر مستعفی در این ملاقات آمادگی خود را برای تسهیل ماموریت الزرفی و قرار دادن تمامی امکانات به منظور پیروزیت آمیز بودن ماموریت وی گفت.

در این ملاقات همچنین روی تحقق مطالبات مورد انتظار از نخست وزیر جدید که می تواند به تقویت دموکراسی بیانجامد، توافق شد.

برهم صالح رییس جمهوری عراق روز سه شنبه در آیینی با حضور بعضی چهره های سیاسی و نمایندگان مجلس در کاخ سلام ریاست جمهوری، عدنان الزرفی را مامور تشکیل دولت انتقالی کرد.

وی دومین انتصاب پس از کناره گیری محمد توفیق علاوی برای تشکیل دولت انتقالی عراق است که از سوی رییس جمهوری عراق معرفی می گردد.

الزرفی از اعضای فراکسیون النصر به رهبری حیدر العبادی (نخست وزیر سابق) یکی از نامزدهای مطرح در کمیته هفت نفره فراکسیون های شیعه بود، اما هنوز به طور قطع و یقین تعیین نیست که اکثریت فراکسیون های شیعی با انتخاب او برای تشکیل دولت موافق هستند یا خیر.

عدنان عبد خضیر عباس مطر الزرفی در سال 1966 در نجف به دنیا آمد و دارای دکترای پژوهش و فقه از دانشگاه کوفه ست.

وی از اعضای حزب اسلامی الدعوه بوده و در سال 1983به علت مخالفت با رژیم بعث صدام به حبس ابد در ابوغریب محکوم می گردد اما در سال 1991 پیروز به فرار از زندان می گردد.

الزرفی در سال 2004 جنبش الوفا العراقیه را تاسیس کرد و همچنان دبیرکلی آن را برعهده دارد.

نخست وزیر جدید عراق در سال های 2004 تا 2015 در سه دوره استاندار نجف بوده است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 8366

به "خبرنگاران ملاقات نخست وزیر جدید عراق با عبدالمهدی و الحلبوسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ملاقات نخست وزیر جدید عراق با عبدالمهدی و الحلبوسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید