خبرنگاران معاون استاندار فارس برای تعیین تکلیف شرایط کتابخانه مرکزی شیراز مهلت تعیین کرد

به گزارش مجله آزمون اول، شیراز-خبرنگاران معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس با انتقاد از طولانی شدن مشخص تکلیف زمین کتابخانه مرکزی شیراز، گفت: با توجه به صبغه فرهنگی این شهر انتظار می رود همه دستگاه ها در این زمینه همکاری نمایند و مرحله واگذاری زمین را در روزهای آینده به خاتمه رسانند.

خبرنگاران معاون استاندار فارس برای تعیین تکلیف شرایط کتابخانه مرکزی شیراز مهلت تعیین کرد

سید احمد احمدی زاده، سه شنبه در نخستین نشست انجمن کتابخانه های عمومی فارس در سال 99 در حالی بر ضرورت تسریع فرایند واگذاری زمین کتابخانه مرکزی شیراز تاکید نمود که دقیقا یک سال پیش، در خردادماه اعلام شد که قطعه زمینی در بلوار نیایش و زمینی دیگر در میدان شهید فهمیده، گزینه های نهایی برای ساخت کتابخانه مرکزی شیراز است و استاندار فارس خواهان پیگیری همزمان برای ساماندهی این زمین ها و اختصاص بهترین گزینه برای کتابخانه مرکزی شیراز شد.

عنایت الله رحیمی، در آن موقع دستور فراهم سازی مقدمات انعقاد قراردادها و واگذاری زمین ها را در کمتر از یک ماه صادر کرد.

معاون سیاسی، امنینی و اجتماعی استاندار فارس امروز (سیزدهم خرداد 99) در این نشست گفت: لازم است شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز، فرمانداری این شهرستان و اداره کل راه و شهرسازی فارس نیز به فرایند انعقاد قرارداد و تهیه نقشه کتابخانه شتاب بخشند تا کتابخانه مرکزی شیراز هرچه سریع تر وارد مرحله ساخت گردد.

احمدی زاده با اشاره به فعالیت های ثمربخش کتابخانه های عمومی فارس در سال 98 گفت: کتابخانه های عمومی در زمان بحران نقش مشخص نماینده ای دارند و باید در حل بحران های اجتماعی هم مشارکت داشته باشند.

وی، همچنین بر ضرورت پیگیری ایجاد کتابخانه در 21 شهر فاقد کتابخانه استان فارس تاکید و گفت: فرمانداران باید هرچه سریع تر این موضوع را پیگیری و در این حوزه یاری نمایند.

37 کتابخانه در فارس در دست ساخت است

مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس نیز در این نشست با اشاره به پیگیری های صورت گرفته در خصوص زمین کتابخانه مرکزی شیراز، گفت: پس از تغییر چندین باره زمین کتابخانه مرکزی، در آخرین پیگیری ها زمینی در منطقه جبل دراک مشخص و با در اختیار دریافت آن موافقت شده که هم اینک در مرحله واگذاری است.

روح الله منوچهری، همچنین به اقدامات این مجموعه فرهنگی در سال 98 اشاره و گفت: در سال گذشته، 12 کتابخانه نهادی و مشارکتی در این استان به بهره برداری رسید که از جمله آنها راه اندازی کتابخانه در 2 شهر قره بلاغ از توابع بخش ششده و قره بلاغ شهرستان فسا و شهر دبیران از توابع شهرستان زرین دشت که از شهرهای فاقد کتابخانه استان بود و در حال حاضر نیز 37 پروژه کتابخانه در فارس در دست ساخت است و پنج کتابخانه عمومی استان نیز بازسازی شده است.

وی، از اجرای 2 مرحله از طرح نسیم دانایی سخن گفت و افزود: در قالب این طرح تا کنون، هفت میلیارد و 450 میلیون ریال کتاب برای کتابخانه های عمومی استان فارس خریداری شده و در سال 99 نیز فاز سوم آن انجام خواهد شد.

به گفته منوچهری، همچنین در سال 98، بیش 11هزار و 700 برنامه خُرد و کلان ترویجی در سطح کتابخانه ها برگزار گردیده است که برنامه های کودک و آموزشی و مناسبتی از بیشترین برنامه ها بوده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس همچنین با اشاره به خرید تجهیزات برای کتابخانه ها گفت: در سال 98 تجهیزات چوبی مور احتیاج کتابخانه ها تامین شد و هم اکنون تمام کتابخانه های عمومی این استان به اینترنت مجهزند و در 41 کتابخانه نیز خدمات اینترنت بی سیم رایگان ارائه می گردد.

منوچهری در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن قدردانی از همکاری اعضای انجمن ها در استان، گفت: 354 جلسه انجمن مطابق 58 درصد قانون در سال 98 برگزار گردید و توفیق هایی که در سال گذشته در این استان داشتیم، برآیند تصمیمات انجمن کتابخانه های عمومی در استان است.

جشنواره کتابخوانی رضوی مهم ترین برنامه ترویجی کتابخانه های عمومی

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس همچنین با اشاره به اقدامات این نهاد فرهنگی در زمان بحران کرونا بیان داشت: فعالیت های ترویجی کتابداران از شروع شیوع کرونا در فضای مجازی ادامه داشت و کتابخانه های عمومی باوجود تعطیلی فیزیکی، فعالیت های فرهنگی خود را با جدیت دنیال کردند.

منوچهری، همچنین جشنواره کتابخوانی رضوی را مهم ترین برنامه ترویجی کتابخانه های عمومی برشمرد و گفت: سال جاری فرصتی فراهم شد تا با جشنواره کتابخوانی رضوی، مردم را به توسل به سیره امام رضا(ع) دعوت کنیم. این جشنواره از زمان مشکل بیماری کرونا با معرفی 12 عنوان کتاب شروع شده و تا به امروز شاهد مشارکت خوبی در استان بودیم.

وی ادامه داد: هدف این این جشنواره، گسترش کتابخوانی، تشویق به خانه نشینی و بحث ترویج سیره رضوی است و امیدواریم با همکاری اعضای انجمن شاهد مشارکت کمی و کیفی بیشتری در استان باشیم.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 12020

به "خبرنگاران معاون استاندار فارس برای تعیین تکلیف شرایط کتابخانه مرکزی شیراز مهلت تعیین کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران معاون استاندار فارس برای تعیین تکلیف شرایط کتابخانه مرکزی شیراز مهلت تعیین کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید