دانش و توان ارائه خدمات ناباروری و ژنتیکی در کشور وجود دارد

به گزارش مجله آزمون اول، دکتر محمدرضا صادقی در مصاحبه با خبرنگاران اظهار کرد: متأسفانه تجهیزات مورد نیاز به طور عمده ساخت داخل کشور نیستند و شرکت های اروپایی و آمریکایی سازندۀ این تجهیزات اند. بنابراین، اگرچه ما از نظر دانش و تخصص هیچ محدودیتی نداریم، اما متأسفانه با تحریم های ظالمانه، امکان دسترسی ما به تجهیزات درمان ناباروری و تشخیص های ژنتیکی کاهش یافته است.

دانش و توان ارائه خدمات ناباروری و ژنتیکی در کشور وجود دارد

به گفته رئیس پژوهشگاه فناوری های نوین و علوم زیستی جهاددانشگاهی (ابن سینا)، کشورهای غربی می گویند محدودیتی برای ارائه دارو و غذا به ایران وجود ندارد، اما این ادعا نادرست است. واردات تجهیزات پزشکی، از جمله کیت های تشخیص ژنتیکی و تجهیزات حوزه ناباروری بسیار مشکل و شاید غیرممکن شده است و ما نمی توانیم بدون در دست داشتن ابزار و تجهیزات لازم، خدمات تشخیصی و درمانی در حوزه ژنتیک و ناباروری را به مردم ارائه کنیم.

صادقی گفت: همواره در هر برهه زمانی راهی برای شکستن موانع و عبور از این تحریم های ظالمانه وجود داشته است. برای نمونه، ما در نهایت می توانیم از کنندگی های دست چندم، مانند ترکیه این تجهیزات را خریداری کنیم، اما با قیمت بیشتر و این تفاوت قیمت، هزینه ای است که در نهایت به بیماران تحمیل می شود.

وی اضافه نمود: در مجموع می توان گفت که دانش و توان ارائه همۀ خدمات پیشرفتۀ ژنتیکی و درمان ناباروری در کشور وجود دارد، اما از نظر تجهیزات وابسته به شرکت های اروپایی و آمریکایی هستیم و برای نمونه، اگر دسترسی مراکز آزمایشگاهی به کیت های تشخیصی کم باشد، این مراکز ناچارند که ارائه خدمت را متوقف کنند تا جهت و میانبری برای دستیابی به تجهیزات در دسترس شان قرار گیرد.

وی ادامه داد: البته در سال های اخیر با حمایت ویژه معاونت علم و فناوری از شرکت های دانش بنیان جهش و پیشرفت خوبی در این زمینه داشته ایم که نویدبخش آینده ای روشن فراروی جوانان این کشور است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 12057

به "دانش و توان ارائه خدمات ناباروری و ژنتیکی در کشور وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانش و توان ارائه خدمات ناباروری و ژنتیکی در کشور وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید