دوره های مهارت افزایی دانشگاه ها 70 درصد رشد داشته است

به گزارش مجله آزمون اول، مدیرکل ارتباط با صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دوره های مهارت افزایی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور در طی سه سال اخیر با رشد 70 درصدی روبرو بوده است.

دوره های مهارت افزایی دانشگاه ها 70 درصد رشد داشته است

محمد سعید سیف مدیرکل ارتباط با صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، با اشاره به رشد 70 درصدی دوره های مهارت افزایی دانشگاه ها گفت: از آنجا که آمارهای موجود در مورد اشتغال دانشجویان کشور بیانگر ناکافی بودن نرخ اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی است عوامل متعددی از جمله بهبود فضای کسب و کار، کاهش تصدی گری دولت و نهادها، استفاده بهینه از بازار کار و احتیاجهای کشور و در نهایت برگزاری دوره های مهارت افزایی در دانشگاه ها می تواند تا حدود زیادی در اشتغال و مهارت افزایی دانشجوها تاثیر بگذارد.

ساماندهی برنامه های مختلف و متنوع در دانشگاه ها

وی اضافه نمود: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای کارآفرینی و مهارت افزایی دانشجویان اقدام به ساماندهی برنامه های مختلف و متنوع در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی نموده است. به طوری که از سال های 97 تا کنون دوره های آموزشی مهارت افزایی را برای دانشگاه ها ابلاغ نموده است. به طوری که بر اساس اطلاعات اخذ شده از 60 دانشگاه کشور در سال 98 تعداد دوره های برگزار شده مهارت افزایی 4551 کلاس آموزشی بوده است که به طور میانگین 132 هزار و 464 شرکت کننده در این دوره ها حضور داشته اند که نشان از رشد دوره های آموزشی در حوزه مهارت افزایی دارد.

برگزاری دوره های مهارت افزایی در دانشگاه ها با 5 هدف دنبال می گردد

مدیرکل ارتباط با صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری توضیح داد: برگزاری دوره های مهارت افزایی در دانشگاه ها با 5 هدف دنبال می گردد که می توان به ارتقاء توانمندی مهارت های شغلی و حرفه ای دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی، تدوین و برنامه ریزی آموزش های مهارتی متناسب با احتیاج بازار کار، حمایت از افزایش سهم آموزش های مهارتی و فناوری پایه در برنامه درسی رشته های غیرمهارتی، ارتقاء کمی و کیفی رویدادهای مرتبط با اشتغال و مهارت های مرتبط در دانشگاه ها و در نهایت سازماندهی برگزاری دوره های آموزش مهارتی در دانشگاه و هم افزایی ظرفیت های موجود اشاره نمود.

دوره های مهارت افزایی در دانشگاه ها با رشد 77 درصدی روبرو بوده است

سیف در خاتمه گفت: دوره های مهارت افزایی دانشگاه ها به طور میانگین در سال 96 رشد 22 درصدی داشته که این میزان در سال 97 به 42 درصد ارتقاء یافته و در نهایت در سال 98 با رشد 77 درصدی روبرو بوده است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 5054

به "دوره های مهارت افزایی دانشگاه ها 70 درصد رشد داشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوره های مهارت افزایی دانشگاه ها 70 درصد رشد داشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید