دومینوی تحریم هواوی به هم می ریزد

به گزارش مجله آزمون اول، فیلیپین نیز در کنار بسیاری دیگر از کشورهای دنیا به تازگی اعلام نموده است که تمایل دارد به منظور توسعه و برقراری شبکه نسل پنجم اینترنت 5G از تجهیزات مخابراتی و ارتباطی توسعه داده شده توسط هواوی استفاده کند.

دومینوی تحریم هواوی به هم می ریزد

به گزارش خبرنگاران، بر خلاف آنکه دولت ترامپ، ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا در طول یک سال اخیر هواوی را به شدت تحت فشارهای سیاسی و تجاری قرار داده و سعی نموده بسیاری از متحدانش از جمله کانادا، استرالیا، نیوزلند، ژاپن و بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی را متقاعد کند تا تحت تأثیر نگرانی های امنیتی و احتمال جاسوسی از اطلاعات خصوصی و حریم شخصی کاربران از ادامه فعالیت با این شرکت بزرگ چینی صرف نظر نمایند، بسیاری از کشورها مزایای همکاری با هواوی را به معایب آن ترجیح داده و اعلام نموده اند که مجوز فعالیت و قرارداد با آن را صادر خواهند کرد.

این در حالیست که بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی و آسیایی تصمیم گرفته اند این نگرانی های بی دلیل آمریکا را نادیده گرفته و با استفاده از تجهیزات توسعه داده شده توسط هواوی به توسعه و برقراری شبکه نسل پنجم اینترنت 5G بپردازند چرا که به تعویق افتادن راه اندازی این نسل از شبکه اینترنت همراه می تواند تبعات منفی جبران ناپذیری را برای کشورهای مختلف دنیا بوجود بیاورد و آنها را با خطر عقب ماندن از سایر کشورهای پیشرفته دنیا روبرو خواهد ساخت.

بر اساس گزارشی که در جاکارتا پست آمده است، حالا بزرگترین اپراتور مخابراتی فیلیپین به تازگی اعلام نموده است که در نظر دارد با بهره گیری از تجهیزات هواوی برای برقراری شبکه 5G زیرساخت های لازم برای راه اندازی نسل پنجم اینترنت را توسعه دهد. این در حالیست که بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی و آسیایی نیز در مدت اخیر اعلام نموده اند که نیازی به تحریم فعالیت هواوی نخواهد بود و آنها تمایل دارند که به همکاری و قرارداد با این غول تکنولوژی چینی ادامه دهند.

پیش تر نیز کارشناسان و تحلیلگران بازارهای فناوری اعلام نموده بودند که به احتمال زیاد کشورهای متعددی به این علت که ایالات متحده آمریکا از دلایل و مستندات کافی برخوردار نیست، نگرانی های امنیتی کاخ سفید را نادیده خواهند گرفت و از آنجایی که استفاده از تجهیزات توسعه داده شده توسط هواوی و همچنین قرارداد با این شرکت چینی بزرگ برای برقراری شبکه 5G صرفه مالی بسیار بیشتری برای آنها دارد، به همکاری با بزرگترین اپراتور فعال در این حوزه ادامه خواهند داد.

هواوی که بدون شک بزرگترین اپراتور مخابراتی و توسعه دهنده تجهیزات اینترنتی در دنیا به شمار می رود، در کشورهای متعددی اقدام به ارائه خدمات و توسعه تجهیزات لازم برای برقراری شبکه نسل پنجم اینترنت 5G نموده اما با توجه به اعمال تحریم های جدید از سوی کاخ سفید و کوشش دولت آمریکا برای متقاعد کردن متحدانش همچون کانادا، استرالیا، نیوزلند، ژاپن و بعضی دیگر از کشورهای اروپایی همچون انگلستان، هلند و آلمان، به نظر می رسد که توسعه شبکه 5G بجای اینکه راهگشا باشد، جلوی تصمیم گیری سریع و پیشرفت کشورهای مختلف به سمت و سوی راه اندازی جدیدترین نسل از شبکه های اینترنتی و مخابراتی را گرفته و در حقیقت، دنیا را به دو قطب مخالف تقسیم نموده است.

چندی پیش بود که اخبار متعددی مربوط به تصمیم دولت های مختلف برای همکاری و عدم همکاری با هواوی منتشر شد که نشان می داد کشورهای دنیا تحت تأثیر تشدید نگرانی های امنیتی و همچنین اعمال تحریم و محدودیت های جدید آمریکا علیه این شرکت چینی تصمیم گرفتند قراردادهای همکاری خود را برای توسعه شبکه اینترنت 5G لغو نمایند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 3127

به "دومینوی تحریم هواوی به هم می ریزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دومینوی تحریم هواوی به هم می ریزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید