رویترز: گروسی ساختار آژانس را تغییر می دهد

به گزارش مجله آزمون اول، ایرنا نوشت: خبرگزاری رویترز گزارش داد، رافائل گروسی که به عنوان رییس جدید سازمان بین المللی انرژی اتمی انتخاب شد، نگاه ها را به سوی سیاست های کلی آژانس و اقدامات برای تغییر در ساختار آن متمرکز خواهد نمود.

رویترز: گروسی ساختار آژانس را تغییر می دهد

رویترز امروز (سه شنبه) در گزارشی در خصوص رییس جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی اضافه نمود: گروسی 58 ساله یک فرد کارکشته در زمینه دیپلماسی هسته ای است. وی از سال 2010 تا سال 2013 در پست های مهمی در آژانس بین المللی انرژی اتمی و پس از آن به عنوان نماینده آرژانتین در این آژانس فعالیت داشته است.

گروسی ریاست کنفرانس آنالیز معاهده عدم اشاعه هسته ای در سال آینده در نیویورک را بر عهده خواهد داشت. این کنفرانس هر پنج سال یکبار برگزار می گردد.

وی مدت زیادی را برای تصدی ریاست آژانس بین المللی انرژی اتمی در سر داشته است و پیشتر نیز قصد رقابت با یوکیا آمانو رییس متوفی این آژانس را داشت.

دیپلمات ها در زمان ریاست گروسی انتظار تغییرات بزرگ در مسائلی از قبیل نظارت بر توافق هسته ای ایران یا بازگرداندن بازرسان آژانس به کره شمالی را ندارند. کره شمالی در سال 2009 بازرسان آژانس را از کشور اخراج کرد.

وی تغییر رهبری آژانس را یک فرصت برای ساماندهی دوباره بیان کرد و گفت که به جای تغییرات ریشه ای قصد اصلاحات معتدل را دارد.

نه گروسی و نه کورنل فروتا رقیب رومانیایی وی در دور نهایی رای گیری برای ریاست آژانس، در اظهارات خود در سخنرانی های انتخاباتی به ایران اشاره ای نکردند.

فروتا و گروسی از اقدام حراستی آژانس بین المللی انرژی اتمی در زمینه استفاده صلح آمیز از فناوری هسته ای تقدیر کردند؛ آژانس استفاده از فناوری هسته ای توسط کشورها را فقط به منظور اهداف صلح آمیز تایید می نماید. گروسی درخواست کرد که آژانس بین المللی انرژی اتمی نقش خود را سختگیرانه و عادلانه ادامه دهد.

گروسی در میان چهار نامزد دیگر ریاست آژانس، کمپین علنی تری داشت در حالی که رقبای او بیشتر در پشت صحنه فعالیت داشتند. گروسی می گوید صدای آژانس باید در مناظرات بین المللی بیشتر شنیده گردد.

گروسی نماینده آرژانتین امروز با رای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی به عنوان مدیرکل جدید این آژانس انتخاب شد.

310 310

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 3610

به "رویترز: گروسی ساختار آژانس را تغییر می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویترز: گروسی ساختار آژانس را تغییر می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید