سرلشکر سلامی: بعضی خوب موشک می زنند اما در برابر یک موشک هم فرو می پاشند

به گزارش مجله آزمون اول، فرمانده کل سپاه با بیان اینکه بعضی خوب موشک می زنند اما در برابر یک موشک هم فرو می پاشند، خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در دفاع مقدس از منابعی بهره برد که هرگز انتها نمی یابد و به همین دلیل است که بعضی کشورها با داشتن قدرت بی نظیر فرو می پاشند.

سرلشکر سلامی: بعضی خوب موشک می زنند اما در برابر یک موشک هم فرو می پاشند

به گزارش خبرنگاران، سرلشکر حسین سلامی عصر امروز (سه شنبه - 2 مهر) طی سخنانی در سی و دومین محفل انس پیشکسوتان جهاد و شهادت، با تاکید بر اینکه بدون تردید دفاع مقدس قطعه جاودانی از تاریخ اسلام و ایران است، اظهار کرد: دفاع مقدس از وقایعی است که مانند عاشورا قله ای دست نیافتنی از فضیلت ها ساخت و دفاع مقدس در پای این قله قرار گرفته است. نمی توان انقلاب اسلامی را بدون دفاع مقدس تعریف کرد.

وی اضافه کرد: هرگز هیچ جامعه ای بدون زندگی در رحم سختی ها قوی نمی گردد و به خودی خود بزرگ نمی گردد، معتبر نمی گردد و به جایی نمی رسد؛ ما نه فقط نیازمند اعتبار، قدرت و اقتدار هستیم بلکه نیازمند منبع فراوری عزت، کرامت، قدرت و اقتدار هستیم و دفاع مقدس منبع خاتمه ناپذیر قدرت و سربلندی ایران است.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه برای یک کشور صرف داشتن قدرت کافی نیست، تاکید نمود: آنچه مهم است منبع فراوری این قدرت است و روح آن اهمیت دارد. در دفاع مقدس با صرف قدرت نمی شد جنگید. تفاوت بین داشتن قدرت و داشتن روح مقاومت در همین است.

سلامی ادامه داد: ما در دفاع مقدس از منابعی بهره بردیم که هرگز خاتمه نمی یابد و به همین دلیل است که بعضی کشورها با داشتن قدرت بی نظیر فرو می پاشند. بعضی خوب موشک می زنند اما در برابر یک موشک هم فرو می پاشند.

وی توضیح داد: ما از حیث برابری قدرت با طرف مقابل قلیل بودیم. مستضعفین روی زمین بودیم اما خداوند بر حمایت از مستضعفان تاکید نمود، پس ما را هم نصرت داد و وقتی ملتی دچار چنین منبع قدرتی است هرگز فرو نمی پاشد. جسم جامعه هرچه آسیب بینید اهمیت ندارد ما به سبب انحصار هویتی که داشتیم نه فقط هشت سال که امروز چهلمین سال آن را جشن می گیریم.

فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه از زمانی که ابعاد تهاجم قوی تر شد، ملت ایران هم قوی تر شد، تاکید نمود: پس چیزی فراتر از ظواهر در جامعه ما وجود دارد که اجازه چنین قدرتی را به ما می دهد و یکی از آنها رهبری است. چرا آمریکایی ها با اینهمه قدرت در جهت زوال هستند و نمی توانند قدرت را به موقعیت تبدیل نمایند چون در آنجا رهبری فاقد حکمت است.

سلامی ادامه داد: آمریکا برترین اقتصاد دنیا است و بزرگترین و نافذترین قدرت دنیا است و همچنان دارای قوی ترین نیروی نظامی عالم است ولی این قدرت قادر به حرکت نیست. در سکون قوی است اما در حرکت ضعیف است. چون فقدان حکمت دارد.

وی گفت: وقتی رهبر یک جامعه فاقد حکمت و روح معنویت است نمی تواند منطق به کارگیری قدرت را فراهم کند. می گوید ما قدرتمندیم اما توان استفاده از آن را نداریم. فلسفه سیاسی آمریکا سیطره بر ملت ها و کشورها برای تبدیل آمریکا به یک ملت استثنایی و دولت اول است و چنین فلسفه ای دشمن آفرین است نه قدرت آفرین.

سلامی تاکید نمود: اما در یک طرف این ماجرا رهبری وجود دارد که قدرت و عقل متکی بر وحی و حکمت را باهم می آمیزد و می تواند شخصیت معنوی خود را در جامعه تکثیر کند و انسانهای همتراز خود بسازد. این عامل در دوران دفاع مقدس هم دلیل پیروزی های ما بود.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه کشوری که چهار عنصر رهبر بزرگ، ملت بزرگ، مکتب بزرگ و دشمن بزرگ داشته باشد هرگز فرو نمی افتد، گفت: ما اینگونه رشد کردیم و نکته مهمی که در دوران دفاع مقدس رخ داد این بود که ما در پرتو رهبری آسمانی امام تمرکز قدرت دنیای را در هم بشکنیم.

وی اضافه کرد: اینکه من از رهبری می گویم کلیشه نیست؛ چرا که چهل سال یک کشور را در مقابل تمام جنگ ها با مقیاس دنیای و در ابعاد مختلف حفظ کردن و کشور را پیش بردن و دامنه های اقتدارش را افزایش دادن و میدان تاثیرش را دنیای کردن و نیز پیشرفت کردن در عین جنگ، کار ساده ای نیست.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه میدان سلطه سیاسی دشمنان یکی بعد از دیگری برداشته شد و ساختارهای قدرت زیادی در منطقه شکل گرفت، اظهار کرد: ما به رغم تحریم ها و مخالفت ها رشد کردیم و امروز در توانمندی های نظامی هیچ چیزی کم نداریم و از کسی چیزی نمی گیریم؛ ما امروز ملتی شکست ناپذیر شده ایم.

سلامی با اشاره به ادعای آمریکا درباره دخالت ایران در بمباران آرامکو تاکید نمود: آنها از این موضوع شرمنده می شوند و به غلط به گردن ما می اندازند اما می دانند کار انصارالله است، ولی نمی توانند بپذیرند که آنان در اوج تحریم چنین عمل نمایند. البته آنها کاری نمی توانند انجام دهند؛ چرا که می دانند جمهوری اسلامی هم دارای قدرت است و هم راهبرد و هم استراتژی مقاومت و بازدارندگی.

وی اضافه کرد: شکست فقط زمانی حاصل می گردد که دل ها بلرزد و ذهن ها بترسد و بد محاسبه نمایند. ملتی که اعتماد به نفس دارد درست می اندیشد و نگران نیست. اندیشه او هم از کنترل دشمن خارج می گردد. وقتی دل های مردم مستحکم است هرچه دشمن تهدید می نماید قیمت دلار هم پایین تر می آید یعنی قواعد دنیای هم با رفتار ملت ایران عوض می گردد.

سلامی در خاتمه اظهار کرد: جنگ، ذهنیت دنیای را درباره ایران درست برای دنیایان تصویر کرد و این تصویر تا ابد معتبر است. دشمن به این نتیجه رسید که هرچه عمل کند، ایران ماهرانه از آن بهره می برد و این ذاتی است، حقیقت است نه شانس و اتفاقی.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 2936

به "سرلشکر سلامی: بعضی خوب موشک می زنند اما در برابر یک موشک هم فرو می پاشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرلشکر سلامی: بعضی خوب موشک می زنند اما در برابر یک موشک هم فرو می پاشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید