سوئیس از اقدامات ایران و آمریکا در آزادی زندانیان استقبال کرد

به گزارش مجله آزمون اول، به گزارش خبرنگاران، در پیغام توئیتر سفارت سوئیس در تهران آمده است: سوئیس از حرکت انسان محبت آمیز ایران و ایالات متحده استقبال می نماید و به عنوان بخشی از نقش خود در مساعی جمیله، آماده حمایت و تسهیل اقدامات اعتمادسازی فراتر بین دو کشور است.

سوئیس از اقدامات ایران و آمریکا در آزادی زندانیان استقبال کرد

پیش از انتشار این پیغام وزارت خارجه سوئیس با صدور بیانیه ای نقش خود را در آزادی متقابل زندانیان ایران و آمریکا تائید نموده بود.

در همین رابطه سایت swissinfo نیز با انتشار گزارشی در این رابطه از تشکر آمریکا و ایران به دلیل اقدامات این کشور در آزادی زندانیان اطلاع داد.

به نوشته رسانه های سوئیسی، آزادی مجید طاهری از آمریکا و مایکل وایت از ایران، با اقدامات این کشور اروپایی میسر شده است.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه 15 خرداد در واکنش به آزادی مایکل وایت، عضو پیشین نیروی دریایی آمریکا، از آنچه که اقدام سازنده ایران خوانده ابراز خشنودی نموده و گفته بود، کارهای بیشتری باقی مانده که باید انجام گردد.

گزارش ها حاکی است که مایکل وایت، شهروند آمریکایی که بیش از دو سال پیش در ایران بازداشت شد، روز پنجشنبه با یک هواپیمای سوئیسی ایران را ترک کرد. مایکل وایت در حالی از ایران خارج شده است که خبر آزادی مجید طاهری پزشک ساکن فلوریدا نیز منتشر شده بود.

لحظاتی پس از انتشار خبر آزادی مایکل وایت دونالد ترامپ از کوشش های سوئیس در این رابطه قدردانی کرد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 12194

به "سوئیس از اقدامات ایران و آمریکا در آزادی زندانیان استقبال کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوئیس از اقدامات ایران و آمریکا در آزادی زندانیان استقبال کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید