شمارش معکوس برای خداحافظی با پل حافظ

به گزارش مجله آزمون اول، فارس/ رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه پل حافظ ایمنی لازم را در برابر زلزله ندارد، گفت: برچیده شدن این پل مسئله ای در ترافیک ایجاد نمی کند.

شمارش معکوس برای خداحافظی با پل حافظ

محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران آن درباره برچیده شدن پل حافظ در پایتخت گفت: طی دو مرحله و آخرین بار در سال 98 مطالعاتی توسط شهرداری درباره برچیده شدن این پل انجام گرفت و در نهایت شورای ترافیک تهران هم با این موضوع موافقت کرد.

وی اضافه نمود: پل فلزی حافظ حدود 40 سال قبل به صورت موقت احداث شده و تکنولوژی آن نیز قدیمی است همچنین با آیین نامه های جدید مربوط زلزله تناسبی ندارد اکنون ایمنی لازم را ندارد و اگر قرار باشد این پل همچنان پابرجا باشد باید با هزینه زیاد ایمن سازی شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: پل کریم خان نیز از نظر ایمنی مشکل داشت ولی با توجه به کارکرد آن سال گذشته ایمن سازی شد اما موضوع پل حافظ علاوه بر موضوع ایمنی و هزینه سنگین نگهداری و یا ایمن سازی با توجه به مطالعات ترافیکی اجرا شده برچیده شدنش مسئله ای برای ترافیک ایجاد نمی کند و مقرون به صرفه تر است.

علیخانی با اشاره به اینکه برچیده شدن پل حافظ به لحاظ بصری برای بناهای اطراف پل نیز مناسب است، گفت: جمع آوری پل حافظ به زیبایی منظر شهری کمک خواهد کرد.

وی گفت: درحال حاضر یک تقاطع اصلی زیر این پل قرار گرفته است که با حذف این پل فقط این تقاطع با چراغ راهنمایی کنترل می شود و با انجام مقداری اصلاح هندسی در جهت مشکل ترافیکی ایجاد نخواهد شد.

وی بیان داشت: البته جمع کردن پل حافظ در حال حاضر به دلیل اینکه طرح ترافیک لغو شده و حجم خوروها در مرکز شهر زیاد است، امکان پذیر نیست و باید این موضوع به بعد از اجرای طرح موکول شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران بیان داشت: سازه های پل حافظ برای پروژه های جدید شهری مانند پل های روگذر فرجام، رسالت و گلبرگ در بزرگراه شهید باقری قابل استفاده است و می تواند هزینه های شهرداری را کاهش دهد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: همگردی
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 11187

به "شمارش معکوس برای خداحافظی با پل حافظ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمارش معکوس برای خداحافظی با پل حافظ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید