عراق سفیر آمریکا را احضار می کند

به گزارش مجله آزمون اول، به گزارش خبرنگاران به نقل از شبکه سومریه، وزارت امور خارجه عراق روز دوشنبه با صدور بیانیه ای در خصوص حمله آمریکا به مواضع حشدشعبی، از احضار سفیر آمریکا در بغداد خبر داد.

عراق سفیر آمریکا را احضار می کند

وزارت امور خارجه عراق در این بیانیه ضمن محکومیت شدید حمله آمریکا، این اقدام را نقض حاکمیت عراق و مغایر با قوانین روابط بین الملل برشمرد.

در بیانیه وزارت خارجه عراق تاکید شده است که نیروهای حشدشعبی یک قدرت ملی هستند که در دفاع از عراق تأثیرگذار بوده و با تمام شجاعت با گروه تروریستی داعش مبارزه کردند و بخشی از نیروهای مسلح عراق تحت امر فرمانده کل نیروهای مسلح هستند.

در بیانیه مذکور آمده است: عراق کشوری مستقل است و امنیت داخلی آن بسیار حائز اولویت است و اجازه نخواهد داد صحنه نزاع یا گذرگاهی برای اجرای اقدامات خصمانه یا مکانی جهت بکارگیری خاک خود جهت آسیب رساندن به کشورهای همسایه باشد.

وزارت خارجه عراق اضافه کرد که سفیر آمریکا در بغداد را در این خصوص احضار خواهد کرد.

وزارت خارجه عراق در عین حال از رایزنی با شرکای اروپایی حاضر در ائتلاف بین المللی مقابله با داعش برای اتخاذ موضعی یکپارچه پیرامون مکانیسم ها و آینده حضور نیروهای ائتلاف در عراق خبر داد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 5136

به "عراق سفیر آمریکا را احضار می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق سفیر آمریکا را احضار می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید