علت افزایش شهرهای قرمز و نارنجی ، فرصت 72 ساعته برای خروج مسافران

به گزارش مجله آزمون اول، معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به کاهش چشمگیر رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور، گفت: وقتی شهری قرمز یا نارنجی می شود، از تاریخ صدور اطلاعیه قرارگاه مقابله با کرونا، کلیه مسافران و پلاک های غیربومی تا 72 ساعت فرصت دارند که از آن شهر مقصدشان خارج شوند. در غیر این صورت جریمه می شوند.

علت افزایش شهرهای قرمز و نارنجی ، فرصت 72 ساعته برای خروج مسافران

به گزارش خبرنگاران از وبدا، دکتر ایرج حریرچی درباره چرایی افزایش شهرهای نارنجی و قرمز، گفت: زمانیکه میزان رعایت دستورالعمل ها از 83.3 درصد در طی یک ماه ونیم گذشته به 59 درصد سقوط می کند، کاملا قابل انتظار بود که تعداد شهرهای نارنجی و قرمز افزایش یابد. به طوری که در حال حاضر 51 شهر ما نارنجی و قرمز هستند. این درحالی است که مطلوب ما در زمینه میزان رعایت پروتکل های بهداشتی 90 درصد است.

وی اضافه نمود: مبنای قرمز و نارنجی یا زرد بودن شهرها، تعداد بستری به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت است. بنابراین رنگ های آبی، زرد، نارنجی و قرمز شهرها بر اساس میزان بستری در هر 100 هزار نفر جمعیت مشخص و اعلام می شود.

حریرچی ادامه داد: وقتی شهری قرمز یا نارنجی می شود، اطلاع رسانی می شود و در شهرها هم اعلام می شود. بر این اساس از تاریخ صدور اطلاعیه قرارگاه مقابله با کرونا، کلیه مسافران و پلاک های غیربومی تا 72 ساعت فرصت دارند که از آن شهر مقصدشان خارج شوند. در غیر این صورت در هر 24 ساعت یکبار در شهر قرمز یک میلیون تومان و در هر 24 ساعت یکبار در شهر نارنجی 500 هزار تومان خودروها جریمه می شوند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 22860

به "علت افزایش شهرهای قرمز و نارنجی ، فرصت 72 ساعته برای خروج مسافران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علت افزایش شهرهای قرمز و نارنجی ، فرصت 72 ساعته برای خروج مسافران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید