فسیل کرم 400 میلیون ساله با آرواره های قدرتمند کشف شد

به گزارش مجله آزمون اول، به گزارش خبرنگاران به نقل از ورج، طول این کرم ها 90 سانتیمتر تخمین زده شده و بنابراین آنها با کرم های کوچک و بی آزار امروزی که به سادگی نمی توانند از خود دفاع نمایند هیچ نسبتی نداشته اند.

فسیل کرم 400 میلیون ساله با آرواره های قدرتمند کشف شد

کرم های یاد شده با نام علمی Websteroprion armstrongi حدود 400 میلیون سال قبل زندگی می کردند و به نظر می رسد قدیمی ترین کرم Bobbit کره زمین باشند.

کرم های موسوم به Bobbit هیولاهایی دریایی بوده اند که در کف اقیانوس ها زندگی می کردند و بعضی انواع آنها بیش از سه متر طول داشتند. این کرم ها برای شکار زیر شن های اقیانوس مخفی می شدند و به ناگهان به ماهی ها و دیگر آبزیان حمله می کردند.

آرواره های قدرتمند این کرم شباهت زیادی به قیچی داشته و قادر به قطع سریع اعضای بدن قربانی خود بوده و این امر منجر به مرگ سریع آنها می شده است. کشف این کرم جدید ماقبل تاریخ حاصل شناسایی تعدادی فسیل آرواره در کاناداست که طول بعضی از آنها بالغ بر یک سانتیمتر بوده است

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 3358

به "فسیل کرم 400 میلیون ساله با آرواره های قدرتمند کشف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فسیل کرم 400 میلیون ساله با آرواره های قدرتمند کشف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید