فعال شدن عملیات نظامی روسیه در سوریه برای سرکوب کامل داعش است

به گزارش مجله آزمون اول، یک مقام پارلمانی و سفیر روسیه در واشنگتن بر لزوم دیدار آینده ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ در ویتنام، با توجه به روند کنونی اوضاع در سوریه، تاکید کردند.

فعال شدن عملیات نظامی روسیه در سوریه برای سرکوب کامل داعش است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، فرانس کلینتسویچ نائب رئیس کمیته امور دفاع و امنیت شورای فدراسیون (سنای) روسیه معتقد است که دیدار آینده روسای جمهوری روسیه و آمریکا می تواند تاثیر مثبتی بر روند اوضاع در سوریه بعد از پایان جنگ داشته باشد.

این سناتور بلندپایه در گفت وگو با خبرگزاری نووستی یادآور شد که فعال شدن عملیات نظامی-هوایی چند روز اخیر روسیه در سوریه تنها به منظور ضرورت تمرکز بیشتر برای از بین بردن آخرین مواضع تروریستها در خاک سوریه است و ارتباطی به دیدار ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ روسای جمهوری روسیه و آمریکا در حاشیه نشست سران در ویتنام ندارد.

فعال شدن عملیات هوایی در سوریه، صرفا دلایل نظامی دارد

وی شرح داد: همانطور که واضح است، عملیات نیروهای هوایی-فضایی روسیه در سوریه فعالتر از قبل شده و واضح است که دلیل این مسئله صرفا نظامی است. باید زمانی که آهن داغ است، به آن ضربه زد و نباید اجازه داد تا تروریستهای داعشی بتوانند سربلند نمایند.

به گفته کلینتسویچ، البته بطور همزمان بسیار ضروری بود تا از امکان بوجود آمده برای دیدار و مذاکرات روسای جمهوری روسیه و آمریکا استفاده کرد و این ملاقات می تواند تاثیر جدی بر روند توسعه اوضاع در سوریه و پایداری بیشتر اوضاع در دوران پس از پایان مبارزه با تروریسم گردد.

این مقام پارلمانی تاکید نمود که روسیه باید بتواند از حداکثر امکانات موجود برای تاثیرگذاری مثبت بر روند حل و فصل بحران در سوریه استفاده کند.

مذاکرات رهبران روسیه و آمریکا در هر شرایطی مفید است

آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن نیز موضوعات احتمالی مورد مذاکره بین ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ را مبارزه با تروریسم، اوضاع سوریه و بحران کره شمالی نامید و گفت: برقراری تماس بین رهبران دو کشور همواره مفید بوده و اگر آنها نشسته و گفت وگو نمایند، موضوعات زیادی برای آنالیز وجود دارد. البته مسلما مهمترین مسئله اوضاع سوریه، با توجه به ابتکارعمل جدید مسکو در خوص برگزاری کنگره گفت وگوهای ملی سوریه است که قرار است با حضور نمایندگان گروههای مخالف سوری، دولت و نیروهای سیاسی، قومی و مذهبی این کشور، بزودی در سوچی (در جنوب روسیه) انجام گردد.

سفیر روسیه یادآور شد که هر زمان که رهبران روسیه و آمریکا دیدار و مذاکره نمایند، این مسئله فقط به نفع صلح و ثبات جهانی خواهد بود و چنین نشستی مسلما تاثیر مثبتی بر جو حاکم بر روابط دوجانبه نیز خواهد داشت.

لازم به یادآوری است که دمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین گفت که طرف روسی با آنالیز موضوع سوریه در دیدار روسای جمهوری روسیه و آمریکا در حاشیه نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاریهای مالی آسیا-اقیانوس آرام در ویتنام، موافقت کرد ه است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: تسنیم
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 2963

به "فعال شدن عملیات نظامی روسیه در سوریه برای سرکوب کامل داعش است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعال شدن عملیات نظامی روسیه در سوریه برای سرکوب کامل داعش است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید