قالیباف: دولت سریعتر وزیر پیشنهادی صمت را به مجلس معرفی کند

به گزارش مجله آزمون اول، نماینده مردم محلات در مجلس ضمن انتقاد از اختلاف آمار مبتلایان به کرونای وزارت بهداشت و رئیس جمهور خواهان معرفی هر چه زودتر وزیر صمت برای مدیریت بازار شد.

قالیباف: دولت سریعتر وزیر پیشنهادی صمت را به مجلس معرفی کند

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، علیرضا سلیمی در نشست علنی امروز (یکشنبه، 29 تیرماه) مجلس شورای اسلامی با استناد به اصول (133) و (134) قانون اساسی گفت: شاهد شرایط بازار هستیم، قیمت خودرو و لوازم خانگی به طور عجیبی افزایش پیدا نموده است، در این شرایط وزارت صنعت، معدن و تجارت با سرپرست اداره می شود.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انتظار می رود رئیس جمهور، وزیری برای وزارت صمت معرفی کند، در این آشوب بازار وزارت با سرپرست اداره می شود، آیا شرایط کشور عالی است که همچنان وزارت صمت با سرپرست اداره شود، اگر قرار است آقای مدرس خیابانی به عنوان وزیر معرفی شود هر چه زودتر مجلس اعلام کند و اگر نظر دیگری دارند آن را اطلاع دهند.

وی تأکید کرد: در حال حاضر بازار مسئول ندارد و بر اساس قانون وزیر صنعت، معدن و تجارت ناظر بر بازار است، در این شرایط سرپرست انگیزه ای برای نظارت بر بازار ندارد.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اصل (134) قانون اساسی که به اختلاف نظر دستگاه ها اشاره دارد، گفت: در شرایطی که وزارت بهداشت و درمان تعداد مبتلایان به کرونا را سیصد هزار نفر اعلام می نماید، رئیس جمهور آمار 25 میلیون را مطرح می نماید، مگر آقایان در هیأت دولت یکدیگر را نمی بینند و مشورت نمی نمایند، چرا آمارشان این میزان اختلاف دارد، آیا در سایر آمار ها نیز چنین اختلافی وجود دارد.

سلیمی با بیان اینکه بین آمار سیصد هزار نفر تا 25 میلیون نفر اختلاف زیادی وجود دارد، گفت: چرا آقایان با هم مشورت نمی نمایند و یک آمار رسمی نمی دهند، الان کدام رسمی، کدام غیررسمی، کدام صحیح و کدام ناصحیح است؟ انتظار می رود رئیس مجلس به آقایان برای اعلام آمار هماهنگ تذکر دهد.

دکتر محمدباقر قالیباف در پاسخ به اخطار نماینده مردم محلات خطاب به معاون پارلمانی ریاست جمهوری گفت: درست است که در چارچوب قانون همچنان می توان وزارت صمت را با سرپرست اداره کرد، اما از آنجایی که بیشترین حوزه مالی کشور به این وزارتخانه برمی شود، انتظار می رود هر چه زودتر برای وزارت صنعت، معدن و تجارت وزیری معرفی شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: هر چند از لحاظ زمانی و قانونی، اداره وزارتخانه با سرپرست ممکن است، اما با توجه به شرایط مالی کشور حتی یک روز دیرتر معرفی کردن وزیر تبعات زیادی به همراه خواهد داشت. مجلس توقع دارد رئیس جمهور هر چه زودتر وزیر صنعت، معدن و تجارت را معرفی کند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 13950

به "قالیباف: دولت سریعتر وزیر پیشنهادی صمت را به مجلس معرفی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قالیباف: دولت سریعتر وزیر پیشنهادی صمت را به مجلس معرفی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید