لندن، مرگ نظامی انگلیسی در حمله به التاجی عراق را تأیید کرد

به گزارش مجله آزمون اول، وزارت دفاع انگلیس با صدور بیانیه ای، کشته شدن یکی از نظامیان خود در حمله راکتی شب گذشته به پایگاه التاجی عراق را مورد تأیید قرار داد.

لندن، مرگ نظامی انگلیسی در حمله به التاجی عراق را تأیید کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت دفاع بریتانیا صبح امروز (پنجشنبه) با صدور بیانیه ای تأیید کرد که یکی از نظامیان انگلیسی در حمله راکتی شب گذشته (چهارشنبه) به پایگاه التاجی عراق کشته شده است.

بنا به گزارش شبکه روسی راشاتودی، بعد از آنکه اوایل صبح امروز (پنجشنبه)، وزارت دفاع انگلیس، مرگ نظامی انگلیسی در حمله به پایگاه التاجی عراق را تأیید کرد، بن والس وزیر دفاع انگلیس در بیانیه ای در این خصوص گفت: حمله شب گذشته به پادشاهی متحده (بریتانیا) و پرسنل ائتلاف (دو نظامی آمریکایی)، یک اقدام ناجوانمردانه و واپس گرایانه بود. آنهایی که چنین کاری را مرتکب شدند، دوستان عراق نیستند.

پیش از آن وزارت دفاع انگلیس در بیانیه ای گفت: با ابراز تأسف عمیق، می توانیم تأیید کنیم که شب گذشته حادثه ای در اردوگاه التاجی عراق به وقوع پیوست که در آن یکی از نظامیان یگان پزشکی ارتش سلطنتی جان خود را از دست داد.

وزارت دفاع انگلیس در ادامه بیانیه خود بدون آنکه جزئیاتی از هویت این نظامی انگلیسی را فاش کند، توضیح داد: تحقیقاتی در مورد این حادثه در جریان است به همین دلیل اظهارنظرات بیشتر در این خصوص جایز نیست.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس نیز بامداد امروز در واکنش به حمله راکتی به پایگاه التاجی عراق، آن را تأسف بار توصیف کرد.

بنا به گزارش راشاتودی، شب گذشته (چهارشنبه)، حدود 18 پرتابه به سمت پایگاه التاجی بغداد شلیک شد که محل استقرار نیروهای آمریکایی، انگلیسی و دیگر نیروهای ائتلاف بین المللی ضد داعش می باشد. تا به امروز هیچ گروهی مسئولیت این حمله که در آن دو نظامی آمریکایی و یک نظامی انگلیسی کشته و 12 تن دیگر زخمی شدند، برعهده نگرفته است.

طبق این گزارش، ویلیام اربن سخنگوی سازمان تروریستی سنتکام (فرماندهی مرکزی آمریکا) نیز تأیید کرد که دو نظامی آمریکایی نیز در این حمله کشته شدند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 8001

به "لندن، مرگ نظامی انگلیسی در حمله به التاجی عراق را تأیید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لندن، مرگ نظامی انگلیسی در حمله به التاجی عراق را تأیید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید