مخالفت غیر منتظره برزیل با یاری کشورهای گروه 7 برای خاموش کردن آتش در آمازون

به گزارش مجله آزمون اول، برزیل در اقدامی عجیب با پیشنهاد یاری 22 میلیون دلاری کشورهای گروه هفت به این کشور برای خاموش کردن آتش سوزی گسترده در جنگل های آمازون مخالفت کرد.

مخالفت غیر منتظره برزیل با یاری کشورهای گروه 7 برای خاموش کردن آتش در آمازون

به گزارش خبرنگاران، به نوشته پایگاه دیلی دیست، اونیکس لورزونی، رئیس دفتر ژایر بولسونارو، رئیس جمهور برزیل در مصاحبه ای با پایگاه خبری جی وان اظهار کرد: ما از بابت مطرح شدن این پیشنهاد تشکر می کنیم اما شاید بهتر باشد این منابع برای جنگل کاری در اروپا استفاده گردد.

این مقام ارشد دولت برزیل در ادامه، صحبت هایی در راستای تنش های موجود میان دولت های فرانسه و برزیل مطرح نموده و فرانسه را از بابت مطرح کردن این یاری پیشنهادی به ریاکاری متهم کرد.

او گفت: امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه حتی نمی تواند جلوی یک آتش سوزی قابل پیش بینی در کلیسایی در کشورش که یکی از مکان های ثبت شده به عنوان میراث فرهنگی دنیای است را بگیرد! حالا او می خواهد به کشور ما چه درسی را یاد بدهد؟!

لورزونی در ادامه توضیح داد: ماکرون در داخل کشور خودش و مستعمرات فرانسه مسائل زیادی برای توجه کردن به اندازه کافی دارد.

این مقام برزیلی همچنین ماکرون را متهم به داشتن اهداف امپریالیستی و استعمارگری متهم کرد.

این در حالی است که پیشتر وزیر محیط زیست برزیل از مطرح شدن این پیشنهاد یاری کشورهای گروه هفت در کنار وعده یاری 10 میلیون پوندی انگلیس و یاری 9 میلیون پوندی کانادا استقبال نموده بود.

به نظر می رسد که این تغییر دیدگاه دولت برزیل بعد از آن رخ داده که بولسونارو اواخر روز دوشنبه نشستی را با وزرای دولتش برگزار کرد.

رئیس جمهور برزیل که پیش از این بدون سند و مدرک سازمان های غیر دولتی را به راه انداختن این آتش سوزی برای بی اعتبار کردن دولتش متهم نموده بود در صحبت هایش غربی ها را به کوشش برای دسترسی به منابع طبیعی غنی کشورش متهم کرد.

او اظهار کرد: آیا از نظر شما کسی به کس دیگری بدون این که انتظار دریافت چیزی را داشته باشد یاری می نماید؟ آنها این همه مدت در آن جا چه چیزی را می خواستند؟

ماکرون در صحبت های گفته بود جنگل های آمازون و آتش سوزی آن یک مسئله دنیای محسوب می گردد و پیغام او به بولسونارو این است ما نمی توانیم به شما اجازه دهیم همه چیز را نابود کنید.

او اظهار کرد: حاکمیت برزیل باید مورد احترام قرار بگیرد اما دنیا می تواند به برزیل برای جنگل کاری مجدد و ساخت اقتصادش یاری کند و به ایجاد توازان طبیعی نیز احترام بگذارد.

رئیس جمهور فرانسه روز دوشنبه با اعلام وعده این یاری ها به برزیل گفته بود که این پول ها قرار است صرف تهیه هواپیماهای آتش نشانی بیشتر برای خاموش کردن این آتش سوزی گردد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 3203

به "مخالفت غیر منتظره برزیل با یاری کشورهای گروه 7 برای خاموش کردن آتش در آمازون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت غیر منتظره برزیل با یاری کشورهای گروه 7 برای خاموش کردن آتش در آمازون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید