مرکزی برای توانمندسازی زنان

به گزارش مجله آزمون اول، فاطمه کاظمی- همدان - خبرنگار:چندی است موضوع انتخاب زنان در پست های مدیریتی به صورت جدی در کشور مطرح شده است. گذشته از این که با سنگ اندازی هایی وعده انتخاب وزیر زن به مدیرکل سازمان ها و ادارات و در استان ها به معاونت فرماندار تنزل پیدا کرد، انتخاب زنان در پست های مدیریتی فرصتی برای عرضه توانمندی های زنان خواهد بود و باید آن را به فال نیک گرفت.

مرکزی برای توانمندسازی زنان

در استان همدان نیز ظاهرا استاندار اهتمام ویژه ای به انتخاب مدیران زن دارد و برای اثبات این موضوع چندی پیش در هر کدام از فرمانداری های شهرستان یک پست معاونتی به زنان داد و حالا همه شهرستان های استان حداقل یک معاون فرماندار زن دارند. از آنجایی که تاکنون فرصت حضور جدی زنان در پست های مدیریتی به آنها داده نشده بود و مدیران زن در این حوزه تجربه چندانی ندارند، ضروری است که آنان در این زمینه آموزش ببینند.

به همین دلیل به تازگی مرکز ارتقای شایستگی بانوان استان راه اندازی شده است و 13 تیر هم زمان با سالروز ولادت حضرت معصومه (س) به صورت رسمی افتتاح خواهد شد. مسئولان این مرکز امیدوارند با برگزاری دوره های آموزشی متعدد برای استان مدیران زن قوی تربیت کنند. ساعت کاری این مرکز خارج از ساعت اداری خواهد بود.

  • فرصت و تهدید

مسئول مرکز ارتقای شایستگی بانوان سازمان مدیریت صنعتی استان درباره هدف راه اندازی این مرکز به خبرنگاران می گوید: طی جلسه ای که با استاندار همدان داشتیم به او گفتم انتخاب مدیران زن در استان می تواند هم یک فرصت و هم یک تهدید جدی باشد. فرصت از این نظر که حضور زنان در جامعه پررنگ می شود و جامعه ما به مدیران زن نیاز دارد و تهدید چون اگر این زنان دوره های ارتقای شایستگی مدیریتی مطابق با اصول مدیریت نوین و نیازهای روز جامعه را نگذرانده باشند، ممکن است به دلیل ضعف های مدیریتی در آینده به این قشر برای اعطای پست های مدیریتی اعتماد نشود.

فاطمه شیرانی بیان می کند: بنابراین دولت در کنار این که فضا را برای حضور زنان در پست های مدیریتی فراهم ساخته است باید مراکزی با عنوان مرکز ارتقای شایستگی بانوان راه اندازی کند و با برگزاری کارگاه های آموزشی مدیران زن را توانمند سازد. وی ادامه می دهد: بر همین اساس و با موافقت استاندار، هوشنگ مبارک آبادی، رئیس سازمان مدیریت صنعتی استان، بنده را به عنوان مسئول این مرکز و عطیه رکنی را به عنوان مدیر اجرایی آن منصوب کرد. زهره سیفی زارع و زهرا حاجیلو که هر دو از کارمندان زن استانداری هستند به عنوان عضو شورای راهبردی مرکز ما را در انجام وظایمان یاری خواهند کرد.

  • وظایف مرکز

شیرانی درباره وظایف مرکز ارتقای شایستگی بانوان توضیح می دهد: این مرکز در سراسر استان در زمینه ارتقای شایستگی فردی برای همه زنان از جمله زنان خانه دار، ارتقای شایستگی سازمانی برای زنان کارمند و ارتقای شایستگی مدیریتی برای زنان مدیر برنامه های آموزشی برگزار خواهد کرد. این مدرس کشوری ارتقای شایستگی فردی، سازمانی و مدیریتی می افزاید: زنان پیروز چگونه می اندیشند، معنادرمانی و ارتقای آگاهی زنان، مادری و تربیت فرزندان سرآمد، نقش پدر در مدیریت خانواده و تربیت فرزندان و نقش هدف گذاری در زندگی دختران و پسران عناوین سرفصل های آموزشی مرکز ارتقای شایستگی بانوان را تشکیل می دهند. وی اظهار می کند: با امور بانوان استانداری و همچنین دفتر تحول اداری استانداری ارتباط برقرار کرده ایم و هماهنگی های لازم را انجام داده ایم و در حال حاضر به یک بانک اطلاعاتی از زنان استان نیاز داریم. از طرفی طی انجام تحقیقاتی در حال استخراج مهم ترین نیازهای آموزشی زنان استان هستیم.

  • زنان توانمند و نسل قوی

مسئول مرکز ارتقای شایستگی بانوان سازمان مدیریت صنعتی استان می گوید: استاندار همدان توجه خاصی به حوزه زنان دارد. او هم در انتخاب مدیران زن دقت بسیاری دارد و هم از تشکیل مرکز ارتقای شایستگی بانوان استقبال کرد که جای تشکر و قدردانی دارد. شیرانی ادامه می دهد: معتقدیم زنان مدیران داخلی خانه ها هستند و مفهوم زن و زندگی که از گذشته های دور در ادبیات ایرانی ها جاری بوده باید محقق شود. شعار ما در مرکز ارتقای شایستگی بانوان زنان توانمند، مردان در آرامش و نسل قوی است. وی می افزاید: امیدواریم بخش های مختلف اداری که ما برای دریافت اطلاعات به آنها مراجعه خواهیم کرد با ما همکاری لازم را داشته باشند تا در آینده شاهد تربیت مدیران زن قوی در استان باشیم، چراکه مدیران زن قوی همسران قوی برای مردان و مادران قوی برای فرزندان خود خواهند بود و در نهایت جامعه ای قوی خواهیم داشت.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 1517

به "مرکزی برای توانمندسازی زنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکزی برای توانمندسازی زنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید