ممنوعیت ورود رئیس جمهور گواتمالا به ونزوئلا

به گزارش مجله آزمون اول، دولت کاراکاس مانع ورود رییس جمهوری جدید گواتمالا به ونزوئلا با هدف دیدار با خوان گوایدو رهبر مخالفان این کشور شد.

ممنوعیت ورود رئیس جمهور گواتمالا به ونزوئلا

به گزارش روز گذشته(شنبه) یاهو نیوز از کاراکاس، مقامات ونزوئلا خاطرنشان کردند، به این دلیل از ورود آلخاندرو گیاماتئی رئیس جمهوری جدید گواتمالا به ونزوئلا جلوگیری شد چون هدف وی از این سفر دیدار با خوان گوایدو رهبر مخالفان دولت بود و از سوی نیکلاس مادورو رئیس جمهوری قانونی ونزوئلا دعوت نشده بود.

هواپیمای گیماتئی رئیس جمهوری محافظه کار که اخیرا در انتخابات ریاست جمهوری گواتمالا پیروز شده بود، روز گذشته در فرودگاه بین المللی سیمون بولیوار به زمین نشست اما توسط عوامل فرودگاهی در جهت خروج به سوی پاناما نهاده شد چون از سوی رئیس جمهوری ونزوئلا دعوت نشده بود.

رئیس جمهوری جدید گواتمالا در پروازش فیلمی را در توئیتر خود منتشر کرد و گفت: این پیامی برای خوان گوایدو رئیس جمهور ونزوئلاست. ما در کنار شما هستیم. اگرچه مقامات ونزوئلا اجازه ورود به این کشور را ندادند اما کاری می کنیم که صدای ما امروز در سراسر قاره شنیده گردد.

وزارت خارجه ونزوئلا نیز در بیانیه ای خاطرنشان کرد: از آنجا که سفر رئیس جمهوری گواتمالا به ونزوئلا اهداف گردشگری یا شخصی نداشته و از سوی دولت ونزوئلا دعوت نشده بود، ورود وی پذیرفتنی نبود.

مسائل مالی برای چند ماه ونزوئلا را به سوی بحرانی سیاسی کشانده است.

همچنین بحران مالی در این کشور باعث کمبود مواد غذایی و دارو، قطعی برق و سیل عظیمی از مهاجرت شده است. طی سال های گذشته دستکم بیش از سه میلیون نفر از این کشور گریخته اند.

در ژانویه سال 2019 (دی 1397) خوان گوایدو رئیس مجمع ملی ونزوئلا با آغاز مجدد دولت نیکلاس مادورو، صحت انتخابات ریاست جمهوری را زیر سووال برد و خود را به عنوان رئیس جمهوری موقت ونزوئلا معرفی کرد، از آن موقع تاکنون بحران سیاسی به بحران مالی افزوده شده است.

نیکلاس مادورو، آمریکا و هم پیماناش به ویژه خوان گوایدو را به کوشش برای کودتا در ونزوئلا متهم نموده است.

ونزوئلا همچنان بدنبال راههای مختلف برای جبران هزینه و درآمدهای خود است و در این راستا دولت مادورو توانسته برای بدست آوردن درآمد و به رغم مواجهه با تحریم های آمریکا، بخشی از ذخایر طلا خود را بفروشد.

در این راستا دولت مادورو امیدوار است با همکاری کشورهایی همچون روسیه و چین با تحریم های مالی آمریکا مقابله کند.،ایرنا

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 3287

به "ممنوعیت ورود رئیس جمهور گواتمالا به ونزوئلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممنوعیت ورود رئیس جمهور گواتمالا به ونزوئلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید