منطقه آزاد انزلی به توسعه صنایع دستی گیلان یاری کند

به گزارش مجله آزمون اول، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد انزلی، بهمن نامور مطلق در نشست مشترک با مدیرعامل منطقه آزاد انزلی به ظرفیت های منطقه آزاد انزلی در عرضه و صادرات کالاهای سنتی و صنایع دستی استان اشاره نمود و گفت: مناطق آزاد پل ارتباطی بازارهای داخلی و خارجی هستند و می توان با استفاده از ظرفیت مناطق آزاد همکاری های گسترده ای با نگاه صادرات محور در حوزه صنایع دستی داشت.

منطقه آزاد انزلی به توسعه صنایع دستی گیلان یاری کند

وی اضافه نمود: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خواهان ایجاد ارتباط با کشورهای حاشیه خزر به وسیله منطقه آزاد انزلی است.

نامور مطلق مناطق آزاد را درگاه انتقال فرهنگ ها خواند و اظهار کرد: گیلان استانی پیشتاز در امر فرهنگ است و صنایع دستی به عنوان یکی از ارکان مهم فرهنگ باید همیشه معرفی و تبلیغ گردد و منطقه آزاد انزلی می تواند به توسعه صنایع دستی گیلان یاری کند.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه در حال حاضر بیشترین صادرات صنایع دستی به وسیله صادرات چمدانی است، برگزاری نمایشگاه دائمی صنایع دستی در منطقه آزاد انزلی و بازارچه صنایع دستی کشورهای آسیای میانه و قفقاز را در راستای حمایت از فراوری داخلی و رونق مالی هنرمندان موثر دانست و توضیح داد: وجه مشترک سازمان های مناطق آزاد و میراث فرهنگی و گردشگری در انجام ماموریت های مختلف حوزه های مالی و فرهنگی است و با توجه به وجوهات مشترک رویکردها باید به سمت و سوی هم افزایی بیشتر سوق داده گردد.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی نیز در این نشست، تجاری سازی و بازاریابی را مهمترین راه حل حمایت از صنایع دستی استان دانست و بر آمادگی این سازمان برای یاری به گسترش ارتباطات مالی فعالان صنایع دستی کشور با کشورهای حاشیه خرز تاکید نمود.

رضا شادمان با استقبال از راه اندازی بازارچه صنایع دستی کشورهای حاشیه خزر و قفقاز در منطقه آزاد انزلی گفت: همراهی فعالان صنایع دستی استان در هیأت های اعزامی تجاری و همچنین نمایشگاه هایی که در ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر و قفقاز برگزار می گردد، می تواند نقش مناسبی در معرفی محصولات صنایع دستی استان و کشور داشته باشد.

وی راه اندازی بورس کالا در منطقه، عملیاتی کردن کریدورهای بین المللی و تکمیل زیر ساخت ها را سه برنامه سازمان منطقه آزاد برای تبدیل شدن به هاب ترانزیتی داد و ستد کالاهای استراتژیک منطقه خزر بیان کرد و اضافه نمود: توسعه روابط مالی با کشورهای حاشیه دریای خزر و گسترش تعاملات بین المللی با این کشورها از راهبردهای اساسی این سازمان بوده و بر همین اساس آمادگی خود را برای یاری به معرفی صنایع دستی استان در سطح بازارهای منطقه ای اعلام می کنیم.

شادمان با اشاره به کمبود زیر ساخت های گردشگری در استان و منطقه، توسعه این زیرساخت ها را از اولویت های این سازمان دانست و ادامه داد: خلق ارزش برای سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه گردشگری و تقویت زیرساخت در توسعه گردشگری استان حائز اهمیت است و آمادگی همکاری مشترک برای توسعه زیرساخت های گردشگری منطقه را داریم.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه دوره های آموزشی صنایع دستی از سوی این سازمان در راستای توانمندسازی مردم منطقه برگزار شده، گفت: سال جاری میزبان اولین نمایشگاه صنایع دستی مناطق آزاد ایران در منطقه بودیم و با افتتاح مرکز نمایشگاهی و همایش های در حال احداث منطقه در خاتمه سال جاری، ظرفیت میزبانی از نمایشگاه های گردشگری و صنایع دستی ملی و بین المللی در منطقه آزاد انزلی ایجاد می گردد.

وی ابراز امیدواری کرد: تجار و فعالان بخش خصوصی می توانند با بهره گیری از مزایا و معافیت های قانونی موجود و فرصت های تجاری مطرح شده، نسبت به تجاری سازی صنایع دستی استان گیلان اقدام نمایند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 6581

به "منطقه آزاد انزلی به توسعه صنایع دستی گیلان یاری کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منطقه آزاد انزلی به توسعه صنایع دستی گیلان یاری کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید