نشست مقامات تاجیکستان و قرقیزستان؛ حل اختلافات مرزی محور مذاکرات

به گزارش مجله آزمون اول، مقامات ارشد تاجیکستان و قرقیزستان در منطقه باتکن آخرین وضعیت مرزهای دو کشور را آنالیز و بر حل اختلافات در این زمینه تاکید کردند.

نشست مقامات تاجیکستان و قرقیزستان؛ حل اختلافات مرزی محور مذاکرات

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در دوشنبه، عظیم ابراهیم معاون نخست وزیر تاجیکستان و جنیش رزاق اف همتای قرقیزی وی در منطقه باتکن قرقیزستان ملاقات کردند.

بنابر گزارش رسانه های قرقیزی، ملاقات مذکور در چارچوب توافقات اخیر میان روسای جمهور دو کشور در 11 اکتبر امسال در عشق آباد صورت گرفت.

در چارچوب این ملاقات همچنین جلسه منظم کارگروه های توپوگرافی و حقوقی هیات های دو کشور در خصوص معین و علامت گذاری مرزهای دولتی تاجیکستان و قرقیزستان برگزار گردید.

بنابر گزارش دفتر مطبوعاتی دولت قرقیزستان، در جریان این ملاقات در خصوص تشدید و تداوم معین خطوط مرز دولتی دو کشور در بخش های باقی مانده بحث و گفتگو جامع صورت گرفت.

در این نشست عنوان شد که یک گروه کاری متمرکز به دستیابی به نتایج معین در زمینه حل و فصل هر چه سریع تر مسائل مربوط به معین و علامت گذاری مرزهای دولتی دو کشور به طور مداوم فعال خواهد بود.

روسای هیات های تاجیکستان و قرقیزستان دستورات معینی در خصوص کار در چارچوب متخصصان توپوگرافی و حقوقی که کار خود در مناطق مرزی را شروع بخشیدند، صادر کردند.

دیدار مقامات مرزبانی قرقیزستان و تاجیکستان در حالی است که در دو ماه اخیر چند درگیری در مناطق مرزی دو کشور اتفاق افتاده که تعدادی از شهروندان دو کشور مجروح و یک شهروند تاجیک کشته شده است.

انتهای پیغام/.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 3362

به "نشست مقامات تاجیکستان و قرقیزستان؛ حل اختلافات مرزی محور مذاکرات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست مقامات تاجیکستان و قرقیزستان؛ حل اختلافات مرزی محور مذاکرات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید