نمایشگاه اسناد بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی گشایش می یابد

به گزارش مجله آزمون اول، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: هم زمان با هفته استان اردبیل، اولین نمایشگاه اسناد بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی در محل جنت سرای مجموعه جهانی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی گشایش می یابد.

نمایشگاه اسناد بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی گشایش می یابد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، نادر فلاحی در جلسه هماهنگی برنامه های پاسداشت هفته استان اردبیل اظهار کرد: این نمایشگاه می تواند به شکل گسترده بخشی از تاریخ و هویت استان در دوره صفوی را تبیین کند.

او با بیان اینکه برنامه های هفته استان اردبیل به دنبال تبیین صندلی صفویه به ویژه نقش شاه اسماعیل صفوی در انسجام بخشی به ایران اسلامی زیر بیرق شیعه است، اضافه کرد: با توجه به اینکه سال جاری اداره کل میراث فرهنگی استان، به عنوان دبیرخانه برگزاری برنامه های پاسداشت هفته استان اردبیل انتخاب شده است، برنامه های متمایزی پیش بینی کردیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل به برگزاری همایش عظیم با موضوع تاج گذاری شاه اسماعیل صفوی و تشکیل حکومت شیعی اشاره نمود و اعلام کرد: رونمایی از المان، شب شعر و موسیقی، نمایشگاه عکس، مسابقه خاطره نویسی و هفته فیلم پیش بینی شده است.

به گفته فلاحی افتتاح موزه سپهرم، موزه شیخ کلخوران و موزه خانه ابراهیمی نیز در این ایام برنامه ریزی شده و همچنین سرای تشکل های مردم نهاد گردشگری به زیرزمین خانه ارشادی انتقال می یابد.

او اضافه کرد: رونمایی از مزار شیخ عطار اردبیلی، بزرگداشت فرهاد ابراهیمی در کورعباسلو، سه گردهمایی تخصصی، عکس موبایلی، افتتاح موزه خاندان موذن زاده اردبیلی و نمایشگاه صنایع دستی بخش دیگری از برنامه های هفته پاسداشت استان اردبیل است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 1753

به "نمایشگاه اسناد بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی گشایش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه اسناد بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی گشایش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید