نمایشگاه توانمندی های عشایر استان فارس در بخش صنایع دستی برپا می گردد

به گزارش مجله آزمون اول، هفتمین کارگروه گردشگری استان فارس با هدف آنالیز ظرفیت ها، توسعه و تعالی گردشگری و صنایع دستی خانوارهای عشایری برگزار گردید.

نمایشگاه توانمندی های عشایر استان فارس در بخش صنایع دستی برپا می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، در این جلسه که به ریاست معاون گردشگری و امور زائرین استانداری، دبیری مدیر کل میراث فرهنگی و حضور اعضا در سالن جلسات استانداری برگزار گردید، مصیب امیری مدیر کل میراث فرهنگی فارس ضمن تاکید بر استفاده از تمام ظرفیت های گردشگری استان گفت: فارس در حوزه گردشگری عشایر از پتانسیل و توانمندی خوبی برخوردار است و سیاست گذاری و برنامه ریزی برای توسعه و گسترش گردشگری جامعه محور و مبتنی بر محیط زیست پایدار، شناساندن ویژگی های زندگی، فعالیت ها، مواریث فرهنگی و معنوی عشایر و گسترش روابط و تعاملات اجتماعی - فرهنگی بین عشایر و گردشگران و شناساندن ارزش های فرهنگی اصیل عشایر از اهداف توسعه این گردشگری غنی است.

او اضافه نمود: همچنین در این گردشگری فرصتی برای یاری به معرفی، حفظ و صیانت از میراث معنوی، مراسم آیین های قومی - بومی و تنوع بخشی به فعالیت ها و منابع درآمدی و رفاه خانوارهای عشایری در نظر است.

این مقام مسئول توسعه اقامتگاه های بوم گردی را در گردشگری عشایر را نیز مطرح می داند و از کوشش برای فراهم کردن بستر لازم برای افزایش ظرفیت های اقامتی و پذیرایی با معرفی تنوع فرهنگی شامل ساختار اجتماعی و غذاهای محلی، جامعه عشایری و به خصوص صنایع دستی در استان اطلاع داد.

امیری با اشاره به صدور مجوز 61 اقامتگاه بوم گردی در فارس خاطرنشان کرد: 250 متقاضی دیگر نیز در این حوزه وجود دارند که بستر مناسب برای ارتقا سطح زیر ساختهای گردشگری روستایی و عشایری استان است.

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین ثبت آداب و رسوم عشایر در فهرست میراث ناملموس به صورت کارشناسی و متداوم در دستور کار قرار گرفته است و به منظورنمایش توانمندی های غنی صنایع دستی عشایر استان، نمایشگاهی در شهریور ماه امسال پیش بینی شده است.م

مدیر کل میراث فرهنگی فارس در ادامه ابعاد گردشگری عشایری- روستایی را وسیع دانست و اظهار کرد: در کنار معرفی و حفظ آداب و رسوم، حمایت از محصولات صنایع دستی و خوراک نیز تاثیر مستقیم بر درآمدزایی،ایجاد اشتغال پایدار و مهاجرت معکوس روستائیان به شهرها خواهد داشت.

امیری اضافه نمود: به منظور توسعه گردشگری عشایری ، فرهنگ سازی در بافت های عشایری، آموزش راهنمایان تورهای گردشگری عشایری، تبلیغ جاذبه های عشایری با استفاده از رسانه ها، استفاده از تجارب پیروز درزمینه گردشگری بومی ومحلی مد نظر است.

محمد ابراهیم فروزانی معاون گردشگری استانداری فارس نیز در جمع بندی جلسه گفت: در زمینه توسعه زیر ساختها و ایجاد اقامتگاه های بوم گردی، نظارت فنی در صدور مجوز برای از اهمیت ویژه برخوردار است تا گردشگر امکان اقامت در یک فضای ایمن را داشته باشد.

فروزانی ادامه داد: برای صدور مجوز این اقامتگاه ها باید به سمت استانداردسازی و ایمن سازی بناها حرکت کنیم تا متقاضی به اهمیت این موارد برای اخذ مجوز پی ببرد.

او خاطر نشان کرد: فراهم نمودن یک شرایط نظامند و مهندسی در این حوزه قابل توجه است و باید در نظر داشت، تغییر معیشت روستاییان از کشاورزی به گردشگری یک حرکت تدریجی است و یک شبه محقق نمی گردد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 2309

به "نمایشگاه توانمندی های عشایر استان فارس در بخش صنایع دستی برپا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه توانمندی های عشایر استان فارس در بخش صنایع دستی برپا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید