نمایش دست بافته های سنتی روسیه در کاخ نیاوران

به گزارش مجله آزمون اول، نمایشگاه دست بافته های سنتی روسیه به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و وزارت فرهنگ فدراسیون روسیه در چارچوب برنامه های روزهای فرهنگی روسیه در ایران صبح امروز 19 آبان در تالار آبی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران افتتاح شد.

نمایش دست بافته های سنتی روسیه در کاخ نیاوران

خبرنگاران - این نمایشگاه توسط پویا محمودیان معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و پاول استپانوف معاون وزیر فرهنگ فدراسیون روسیه افتتاح شد. در مراسم گشایش این نمایشگاه امیر رضا شریف نیا مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، سید محمدحسین هاشمی معاون علمی و فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، محمدعلی کیانی مدیرکل همکاری های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور این سازمان و جمعی از مقامات فرهنگی دو کشور و هنرمندان روس حضور داشتند.

محمودیان درباره برپایی این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه به صورت تک رشته ای در هفته فرهنگی روسیه برگزار می گردد. اصولاً از برگزاری چنین نمایشگاه ها یا هفته های فرهنگی بسیار استقبال می کنیم، به دلیل اینکه ابزاری در راستای تعمیق روابط فرهنگی و هنری دو کشور است.

او با تأکید بر اینکه مردم روسیه صنایع دستی ایران را بسیار دوست دارند، اضافه نمود: کشوری مثل روسیه یکی از بازارهای هدف صنایع دستی کشور ماست و در تمامی نمایشگاه های صنایع دستی که در کشور روسیه برگزار می کنیم با استقبال بسیار زیادی از جانب بازدیدنمایندگان و خرید خیلی خوبی از سوی آنها روبرو می شویم.

محمودیان اضافه نمود: امروز صحبت هایی با معاون وزیر فرهنگی روسیه در راستای تعمیق روابط فرهنگی داشتیم که شامل برگزاری نمایشگاه ها و اعزام هیأت های تجاری برای رویدادهای فرهنگی هنری است تا بتوان فاصله ها را کمتر کرد و فارغ از مناسبات سیاسی از حوزه هنر صنایع دستی و هنرهای سنتی با پیشینه چندهزار ساله به عنوان هنر ملی بهره برد و به وسیله هنر برای نزدیک شدن مردم روسیه و ایران استفاده کرد. با چنین رویدادهای فرهنگی می توانیم روابط خود را در حوزه های فرهنگی و متعاقب آن اقتصاد هنر و هنرهای سنتی مستحکم تر کنیم.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره تاریخچه هنر توربافی در کشور روسیه گفت: توربافی یکی از هنرهای قدیمی کشور روسیه است که توسط زنان در این کشور انجام می گردد و غالباً از نقوش قدیمی، بناها و کلیساهای قدیمی خود در توربافی استفاده می نمایند.

او اضافه نمود: بسیاری از زنان در روسیه توربافی می نمایند و چون هنر بسیار ظریفی است و زمان زیادی می برد، اغلب به صورت تابلوهای نفیس و فاخر به نمایش درمی آید. همچنین به صورت لباس فاخر برای زنان یا به صورت رانر، روتختی و رومیزی که کارهای نفیس و فاخری در حوزه صنایع دستی کشور روسیه به حساب می آید، نیز بافته می گردد.

یاد آور می گردد نمایشگاه دست بافته های سنتی روسیه شامل مجموعه ای از دست بافته های سنتی توربافی از استان ولوگدا کشور روسیه در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران تا روز چهارشنبه 22 آبان همه روزه از ساعت 8 تا 16 در تالار آبی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران میزبان علاقه مندان است.

نمایشگاه دست بافته های سنتی روسیه به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و وزارت فرهنگ فدراسیون روسیه در چارچوب برنامه های روزهای فرهنگی روسیه در ایران، صبح امروز 19 آبان در تالار آبی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران افتتاح شد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: چمدان
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 3913

به "نمایش دست بافته های سنتی روسیه در کاخ نیاوران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایش دست بافته های سنتی روسیه در کاخ نیاوران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید