نهاد سازی فاصله میان دانشگاه و صنعت را از بین می برد ، افزایش ارتباط با تغییر فرهنگ واردات

به گزارش مجله آزمون اول، معاون وزیر صمت گفت: ما درحقیقت به دنبال نهاد سازی به وسیله ایجاد مراکز نوآوری هستیم تا علم به عمل تبدیل شده و فاصله میان دانشگاه و صنعت از بین برود.

نهاد سازی فاصله میان دانشگاه و صنعت را از بین می برد ، افزایش ارتباط با تغییر فرهنگ واردات

خدادادغریب پور معاون وزیر صمت در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران درباره ارتباط صنعت و دانشگاه گفت: فعالیت ما برای ارتباط با دانشگاه از ایمیدرو، جشنواره اینوماین و ایده های ارزش آفرین شروع شد. به طوری که اکنون با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ایمیدرو مرکزی را تشکیل داده ایم تا ایده هایی که خروجی جشنواره اینوماین هستند مورد حمایت شرکت های عظیم قرار گیرند.

معاون وزیر صمت اضافه کرد: ما به دنبال این هستیم تا از خدمات علمی دانشگاه برای صنعت و از ظرفیت صنعت در دانشگاه استفاده کنیم. به طوری که فاصله میان علم و تکنولوژی برداشته گردد. تکنولوژی یعنی استفاده از علم در عمل، عمل در حوزه صنعت وجود دارد و علم در دانشگاه، این فاصله باید از میان برود؛ و برای تحقق این امر ضروری است نهاد سازی انجام گردد.

غریب پور با بیان اینکه ما درحقیقت به دنبال نهاد سازی هستیم تا علم به عمل تبدیل گردد؛ اظهارکرد: اولین گام را در دانشگاه تهران با تاسیس مرکز نوآوری دیجیتال انجام دادیم و امیدوارهستیم این فرایند ادامه یابد.

وی با بیان اینکه صنعت به سمت دانشگاه نمی آید؛ توضیح داد: برای حل این مشکل احتیاج به تغییر فرهنگ وجود دارد. این موضوع نیز کار سختی است، زیرا ما سالیان سال است که عادت نموده ایم تا تجهیزات را به کشور وارد کنیم. ما برای این کار دو گونه می توانیم برخورد کنیم در برخورد اول می توانیم ساده از کنار آن عبور کنیم و بگوییم این مسئله وجود دارد و هیچ کاری را برای بهبود آن انجام ندهیم، اما در برخورد دوم می توانیم برای آن راه چاره ارائه کنیم.

معاون وزیر صمت با اشاره به اینکه برای ارتباط صنعت و دانشگاه نه مانع قانونی وجود دارد و نه موانع دیگر؛ توضیح داد: تنها فرهنگ سازی باید انجام گردد. عزم ما و دانشگاه ها بر این است تا با توسعه مراکز نوآوری رابطه بین دانشگاه و صنعت تسهیل یابد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 12141

به "نهاد سازی فاصله میان دانشگاه و صنعت را از بین می برد ، افزایش ارتباط با تغییر فرهنگ واردات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نهاد سازی فاصله میان دانشگاه و صنعت را از بین می برد ، افزایش ارتباط با تغییر فرهنگ واردات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید