همه چیز درباره تور ارزان!

به گزارش مجله آزمون اول، شاید شما هم جزو آن دسته از افرادی باشید که مرتباً پیامک هایی با موضوع تور ارزان و یا تور لحظه آخری دریافت می کنید، این مطلب خیلی به دردتان می خورد!

همه چیز درباره تور ارزان!

به گزارش خبرنگاران، بنابر اعلام کی سفر، پیش از هر چیزی باید بدانیم که چه چیزی باعث می گردد قیمت یک تور ارزان تر از حد معمول گردد! یا به بیانی ساده تر، تور ارزان چیست؟!

قبل از اینکه دلایل ارزان شدن تور را شرح دهیم، باید بدانیم که تور چیست! تورهای مسافرتی معمولاً توسط آژانس های مسافرتی و یا افرادی خاص ساخته می شوند و هدفشان، آسان کردن فرآیند سفر و ارائۀ همه چیز برای سفر در قالب یک پکیج کامل است. آژانس های مسافرتی با ایرلاین های معتبر و یا هتل ها وارد مذاکره می شوند و تعدادی جایگاه هواپیما (بسته به زمان و مقصد پرواز تعداد جایگاه های هم متفاوت می گردد) و اتاق هتل را اجاره می نمایند تا بتوانند خودشان در قالب یک تور به مشتری عرضه نمایند. در اصطلاح آژانس ها به این کار چارتر کردن گفته می گردد. یک آژانس با پیش بینی ظرفیت سفر به چند مقصد گردشگری، چند جایگاه در هواپیماهایی که به آن مقاصد خاص پرواز دارند، در تاریخ تعیین خریداری می نماید. پس از خریداری این جایگاه ها، یا به اصطلاح چارتر کردن یک پرواز خاص، هواپیمایی دیگر مسئولیتی در قبال خالی یا پر بودن این جایگاه ها ندارد و طبیعتاً تمام مسئولیت این جایگاه ها بر عهدۀ آژانس چارتر نماینده است.

اگر جایگاه ها فروش نروند و خالی بمانند، آژانس هم متحمل ضرر می گردد، در این مواقع آژانس مجبور است جایگاه را با قیمتی بسیار کمتر به مسافر بفروشد تا تمام جایگاه ها را پر کند و ضرر خود را به حداقل برساند!

همین روند برای هتل ها هم وجود دارد! یک آژانس با پیش بینی حجم مسافر در ایام خاصی از سال، تعدادی از اتاق های هتل را برای تاریخی خاص پیش خرید می نماید. به این کار در اصطلاح آژانس ها، گارانتی کردن هتل می گویند. طبیعی است که هتل هزینۀ خود را از قبل دریافت می نماید و مسئولیت پر یا خالی ماندن اتاق هتل بر عهدۀ آژانس است! در این مواقع، اگر اتاق های هتل پر نشوند، آژانس مجبور می گردد با قیمت کمتری اتاق ها را به فروش برساند تا ضررش را به حداقل برساند.

با این حساب تنها زمانی قیمت یک تور ارزان تر از حد معمول می گردد که مقصد مورد نظر بسیار خلوت باشد و آژانس ارائه نمایندۀ خدمات تور بخواهد ضررش را به حداقل برساند. با این حساب باید توجه داشته باشید که هر تور ارزانی واقعاً ارزان نیست! گاهی بعضی از افراد سودجو از این عبارت استفاده می نمایند تا مسافران را گول بزنند و بتوانند تورهای خود را به فروش برسانند و احیاناً گاهی واسطه های بازار گردشگری در این اعمال دخیل هستند و قصد دارند از فروش تور به مسافر، پورسانت دریافت نمایند.

به خاطر همین موارد است که باید بسیار در خرید احتیاط کنید و هر تبلیغاتی را باور نکنید! طبیعی است که تور ارزان به مقاصد پر گردشگر بسیار کمیاب است! این نکته را هم مدنظر داشته باشید که در ایام شلوغ سال نظیر تعطیلات نوروز و یا ایام کریسمس، اصلاً تور ارزان وجود ندارد!

برای جلوگیری از سوءاستفادۀ افراد سودجو، به این نکته توجه داشته باشید که حتماً بلیط و تور خود را از ارائه نمایندگان معتبر خریداری کنید. سامانۀ فروش آنلاین تور و بلیط کی سفر، محصول جدید آژانس مسافرتی تک ستارۀ پاسداران است که به تازگی آغاز به کار نموده و در تمام مسیرهای هوایی و به اکثر نقاط گردشگری ایران و دنیا تور مسافرتی ارائه می دهد.

کی سفر با حذف واسطه ها بهترین نرخ بلیط تمام ایرلاین ها را در اختیار مسافر قرار می دهد و امکان رزرو و خریدی امن را برای شما فراهم آورده است. کی سفر بعضی از تورهای ارزان قیمت، نظیر تور ارزان مسقط یا تور دبی ارزان را با قیمتی واقعی ارائه می دهد و بهترین نرخ بلیط و تور را در بازه های زمانی مختلف پوشش می دهد.

با وارد شدن به فصل پاییز و نزدیک شدن روزهای سرد سال، سفر به نقاط گرمسیری نظیر دبی و مسقط رونق تازه ای می گیرد. شاید نام دبی برای اکثر ما آشنا باشد و کلیاتی از این شهر توریستی حاشیۀ خلیج فارس بدانیم، اما مسقط مقصدی است که به تازگی نامش در میان مسافران دهان به دهان می چرخد. شهر زیبای مسقط پایتخت کشور عمان است و در حاشیۀ جنوبی دریای عمان قرار گرفته است. این شهر به تازگی زیرساخت های خود را برای رشد صنعت توریسم گسترش داده و تبدیل به یکی از زیباترین و اصلی ترین مراکز گردشگری حاشیۀ جنوبی خلیج فارس و دریای عمان بدل شده است.

کی سفر در زمینۀ ارائه تورهای داخلی و خارجی، جزو داعیه داران صنعت گردشگری کشور است. نخستین و بزرگ ترین سرمایۀ کی سفر اعتماد و همراهی مشتری است و با این پشتوانه به کار خود ادامه می دهد. کارشناسان خبرۀ گردشگری در کی سفر، آمادۀ ارائۀ خدمات و مشاورۀ پیش از سفر به تمام خریداران هستند. مشاوران و کارشناسان کی سفر همیشه در کوشش اند، مسائل پیش روی مسافر را به حداقل برسانند و با بهترین مشاوره، بهترین و مناسب ترین مقصد را که با خلقیات و روحیات مسافر همگونی دارد، به او پیشنهاد دهند.

در خاتمه اگر به دنبال خرید تور با قیمت مناسب می شد، به سایت کی سفر سری بزنید و تور مورد نظر خود را جست وجو کنید، سپس با یاری مشاوران زبدۀ گردشگری، بهترین زمان را برای تور مورد نظر انتخاب کنید و بهترین و مناسب ترین قیمت را برای تور مورد نظر بپردازید.

انتهای رپرتاژ آگهی

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 3531

به "همه چیز درباره تور ارزان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره تور ارزان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید