هنر دستان مددجویان استان سمنان بر بالین فرانسوی ها

به گزارش مجله آزمون اول، معاون اشتغال و خود کفایی کمیته امداد استان سمنان از اقدام این نهاد و اشتغال 60 نفر از مددجویان کمیته امداد استان سمنان در هنر سوزن دوزی خبر داد و گفت: هنر دستان این افراد به کشور های هلند و فرانسه صادر می شود.

هنر دستان مددجویان استان سمنان بر بالین فرانسوی ها

به گزارش خبرنگار از ، علیرضا خدابنده، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان از احیای مشاغل سنتی به دستان توانمند مددجویان خبر داد و گفت: هنر سوزن دوزی با کمک کمیته امداد در استان سمنان جان تازه ای به خود گرفت.

او با اشاره به اینکه اکنون 60 نفر از زنان سرپرست خانوار شهرستان های سرخه، سمنان، مهدیشهر، فولاد محله مشغول به کار شدند، شرح داد: مواد اولیه شامل پارچه، طرح ونخ های مورد نیاز توسط کمیته امداد به صورت رایگان در اختیار مددجویان قرار می گیرد.

علیرضا خدابنده با بیان اینکه راهبران شغلی در این رشته هنری با بهره گیری از نرم افزار نقشه کشی اتوکد به توسعه و بزرگ شدن طرح های دقیق تر بهره گرفتند شرح داد: این کار به جا باعث شدن این طرح ها علاوه بر اینکه مورد استقبال کشور عزیزمان قرار گیرد، تعداد زیادی از این کار ها مورد استقبال کشور های هلند و فرانسه قرا رگرفته وصادر می شود.

معاون اشتغال و خود کفایی کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه پک های صنایع دستی سوزن دوزی به طور قالب فقط روبالشتی و کوسن است بیان کرد:، اما مددجویان با کمک راهبر شغلی رو تختی تهیه کردند و این باعث شده مورد استقبال بیشتری قرار گیرد.

کمیته امداد استان سمنان در سال گذشته بیش از 80 طرح اشتغال در قالب صنایع دستی برای مدجویان کرده است.

انتهای پیام / م

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 10259

به "هنر دستان مددجویان استان سمنان بر بالین فرانسوی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هنر دستان مددجویان استان سمنان بر بالین فرانسوی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید