پلیس اطفال راه اندازی می شود

به گزارش مجله آزمون اول، معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری از راه اندازی پلیس اطفال ویژه بچه ها و نوجوانان در سراسر کشور خبر داد.

پلیس اطفال راه اندازی می شود

به گزارش ایسنا، محمود عباسی معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری روز دوشنبه در کنفرانس تخصصی حقوق کودک که در کانون پرورش فکری ساری برگزار گشت، با بیان اینکه در دوره معاصر پیمان نامه های مختلف حقوق کودک در پیشینه ایران کشف شده است، اظهار کرد: تمدن بزرگ ایران و اسلام و خدمات فراوان آن مجموعه ای از ارزش ها را پیش روی ما گذاشته است.

وی با اشاره به اینکه کودک حق زندگی شایسته، حضور در کنار خانواده و تامین زندگی مادی و معنوی و امنیت دارد، شرح داد: در منظومه حقوق بچه ها معین بودن هویت و داشتن نام نیکو حق بچه ها است و قانون گذاران، سیاست گذاران و برنامه ریزان رسالت سنگین تری برای تحقق حقوق کودک دارند که مجموعه ای از ارزش های بزرگ در فرهنگ و آموزه های دینی دارند.

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری از تشکیل پلیس اطفال در کشور خبر داد و گفت: پیمان نامه بین المللی حقوق کودک مجموعه از حقوق را پیش روی ما گذاشته و این پیمان نامه حاصل تجربه جهانی و کشف بزرگ بشر نیمه دوم قرن 20 است که به کشف حقوق بچه ها که در اسلام و قران نیز آمده، پرداخت.

عباسی گفت: ارزش های حقوق بچه ها در قوانین از جمله قانون اساسی مورد توجه قرار گرفته است اما گسست بین نسلی سبب شد تا بچه ها کمتر دیده شوند و فضای مجازی نیز بر رابطه بین خانواده ها اثر گذاشته که نیازمند تجدیدنظر اساسی بر فرهنگ و زندگی روزمره است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 3442

به "پلیس اطفال راه اندازی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلیس اطفال راه اندازی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید