چطور آلرژی را از کرونا تشخیص دهیم؟

به گزارش مجله آزمون اول، مهم این است که در صورت داشتن تب شدید و یا سرفه های جدید مداوم، حتما در خانه بمانید و برای حفاظت از دیگران، به مکان هایی، چون مطب دکتر، داروخانه، یا بیمارستان نروید. در خانه بمانید!

چطور آلرژی را از کرونا تشخیص دهیم؟

به گفته نظام درمانی بریتانیا یا ان اچ اس، دو نشانه مهم کووید- 19 عبارتند از: تب بالا و سرفه ای جدید و مداوم

از زمان آغاز تدابیر قرنطینه در 23 مارس گذشته در بریتانیا، آسمان این کشور عمدتا آبی و آفتابی بوده است. در حالی که بسکمک از این آب و هوای خوش در هنگامه اعمال مقررات قرنطینه ویروس عالمگیر لذت می برند، این فصل با تشدید نشانه های آلرژی در افراد دارای پیش زمینه قبلی، همراه است.

دکتر بورلی آدامز گروم، ارزیاب ارشد تحقیقات گرده ها در دانشگاه ورستر، گفت که کشور اکنون فصل معمول سه گرده را تجربه می کند.

او گفت: فصل گرده درختان از تاریخ 5 آوریل گذشته طبق پیشبینی ها آغاز شده است و شاهد مقدار بالایی از گرده های درختان توس هستیم. حدود 25 تا 35 درصد از کل جمعیت کشور، یعنی معادل 18 میلیون نفر، در بریتانیا تحت تاثیر گرده های درختان قرار می گیرند.

با افزایش میزان گرده های درختان، افرادی که از علایم آلرژی رنج می برند نگران آن هستند که مبادا این نشانه ها حاکی از ابتلای آن ها به کووید0، 19 باشد.

کلینیک پزشکان لندن نیز اعلام کرده است: با ظهور آفتاب در آسمان، شاهد افزایش چشمگیر گرده های فصل بهار هستیم که باعث شده است تا بسکمک از افراد از خود بپرسند که آیا این علایم ناشی از آلرژی آنهاست، یا ابتلا به ویروس کرونا. اگر مطمئن نباشید که ریشه این علایم چیست، نگرانی های زیادی در این آشفته بازار ایجاد می شود.

راهی برای تشخیص و تمایز آلرژی از کرونا:

علایم اصلی آلرژی چیست؟

طبق اعلام نظام درمانی بریتانیا، علایم اصلی آلرژی عبارتند از:

- عطسه و سرفه

- آب ریزش بینی یا مسدود شدن آن

- خارش، قرمزی و یا چشمان پر آب

- خارش گلو، دهان، بینی و گوش

- از دست دادن قدرت بویایی

- درد در ناحیه شقیقه ها و پیشانی

- سردرد

- گوش درد

- احساس خستگی

مارک دانوان، داروساز ارشد در شرکت بوتس بریتانیا، می گوید: آلرژی موجب بروز تب در افراد نمی شود و خیلی ها احساس مریضی و ناخوشی نمی کنند.

به گفته ان اچ اس، علایم آلرژی هفته ها و ماه ها در فرد باقی می ماند. نهاد آلرژی بریتانیا می گوید: در بعضی موارد و افراد، حساسیت می تواند به آسم آلرژی بینجامد و با تنگی قفسه سینه و مشکل تنفسی همراه باشد.

اگر فردی آلرژی و آسم داشته باشد، احتمالا علاوه بر این ها، سرفه و خس خس سینه همراه با تنگی قفسه سینه و تنگی نفس را هم تجربه می کند.

این نشانه ها چه تفاوتی با علایم ویروس کرونا دارند؟

به گفته نظام درمانی بریتانیا یا ان اچ اس، دو نشانه مهم کووید- 19 عبارتند از: تب بالا و سرفه ای جدید و مداوم. اگر شما تب شدید دارید، به گفته ان اچ اس، وقتی با دستتان سینه یا پشت خود را لمس کنید، حرارت را احساس می کنید (نیازی به دریافت درجه حرارت بدنتان ندارید.)

در صورت بروز سرفه های جدید و ممتد، یعنی شما به مدت بیش از یک ساعت سرفه های شدید کنید یا بیش از سه مورد در یک 24 ساعت، سرفه های بی وقفه داشته باشید.

براساس راهنمای ان اچ اس، اگر به طور معمول سرفه می کنید، با ویروس کرونا این سرفه ها شدیدتر خواهند شد.

کلینیک پزشکان لندن سایر علایم ویروس کرونا را به شرح زیر اعلام کرده است:

- خستگی

- درد و کوفتگی

- گلو درد

- نفس تنگی

- اسهال و استفراغ و آب ریزش بینی در مواردی نادر در بعضی افراد

برای کاهش علایم آلرژی چه کار هایی می شود کرد؟

به گفته ان اچ اس، راه های مختلفی برای کاهش علایم آلرژی هست؛ از جمله استفاده از روغن وازلین در حفره های بینی تا به آن ترتیب، از ورود گرده های درختان به داخل بینی جلوگیری شود. استفاده از عینک آفتابی با پوشش بالا در اطراف چشم ها هم می تواند بیرون از خانه مانع ورود گرده ها به چشم ها شود. همچنین، دوش دریافت و تعویض لباس ها به محض برگشتن به خانه نیز می تواند گرده ها را از بین ببرد.

در عین حال، توصیه می شود که افراد در خانه بمانند و در و پنجره ها را نیز تا حد ممکن ببندند.

در صورت نیاز، داروساز ها نیز می توانند در زمینه استفاده از داروهایی، چون قرص های انتی هیستامین و یا اسپری های بینی به شما مشاوره دهند.

در صورت مشاهده علایم ویروس کرونا چه باید کرد؟

در صورت مشاهده هر نوع علایم مشکوک به ویروس کرونا حتما با سرویس های اینترنتی ان اچ س. و یا شماره تلفن 111 تماس بگیرید تا توصیه های لازم را برای اقدامات بعدی به شما ارائه دهند.

مهم این است که در صورت داشتن تب شدید و یا سرفه های جدید مداوم، حتما در خانه بمانید و برای حفاظت از دیگران، به مکان هایی، چون مطب دکتر، داروخانه، یا بیمارستان نروید. در خانه بمانید!

به گفته نظام درمانی بریتانیا، فقط در صورتی با شماره تلفن 111 تماس بگیرید که قادر به دریافت کمک از سرویس های اینترنتی نباشید.

منبع: ایندیپندنت

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: فرادید
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 10903

به "چطور آلرژی را از کرونا تشخیص دهیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور آلرژی را از کرونا تشخیص دهیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید